Andere naam voor gebruiker.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Mijn schoonbroer heeft een laptop aangekocht. Uiteraard staat daar W8 op.
Bij de configuratie heeft hij een codenummer ingegeven in de plaats van de gebruikersnaam. Zodoende kwam hij bij mij terecht.
Heb gezien dat er weinig problemen kunnen zijn als ik de gebruikersnaam aanpas maar...... Wordt er een nieuwe gebruikersnaam toegevoegd??? Waarschijnlijk wel. Kan ik dan de map met de oude gebruikersnaam zomaar wissen?
Heb hem gezegd dat ik dit na het weekend ga in orde stellen. Dus super dringend is het niet. Hij kan voorlopig weg om alles onder de knie te krijgen, maar voor hij verder gaat en installaties doet, zou het best in orde zijn wat de gebruikersnaam betreft.
Wie weet het antwoord? Mag de map als ze niet hernoemd wordt gewist worden?
 
dus indien ik je goed begrijp betreft het om zijn account naam te gaan ...
deze kun je toch gewoon wijzigen via Windowstoets +X > configuratiescherm> gebruikersaccounts > accountnaam wijzigen
 
Je kan de naam inderdaad aanpassen zoals qtex beschrijft. Maar dan gaat de foldernaam in je profielfolder niet mee aangepast worden. Als die foldernaam de gebruiker stoort, gaat hij een nieuw profiel (gebruiker) moeten aanmaken en de inhoud van het profiel kopiëren.
 
Je kan de naam inderdaad aanpassen zoals qtex beschrijft. Maar dan gaat de foldernaam in je profielfolder niet mee aangepast worden. Als die foldernaam de gebruiker stoort, gaat hij een nieuw profiel (gebruiker) moeten aanmaken en de inhoud van het profiel kopiëren.

Dat dacht ik al. Maar kan ik dan de inhoud van de oude map gewoon kopiëren naar de map met de nieuwe accountnaam?
 
nee je kan niet zomaar een nieuwe map aanmaken met de naam van de gebruiker en dan denken dat je alles gewoon kunt kopiëren.
de map Data laat zich niet kopiëren.
je dient zoals Ddragon vermeld een nieuwe gebruiker aan te maken via de optie in het configuratiescherm > gebruikersaccount> nieuwe gebruiker en dan ook de opdracht te geven om de bestanden over te zetten naar deze nieuwe gebruiker ..
is dat gebeurt kun je de andere gebruiker verwijderen .
 
nee je kan niet zomaar een nieuwe map aanmaken met de naam van de gebruiker en dan denken dat je alles gewoon kunt kopiëren.
de map Data laat zich niet kopiëren.
je dient zoals Ddragon vermeld een nieuwe gebruiker aan te maken via de optie in het configuratiescherm > gebruikersaccount> nieuwe gebruiker en dan ook de opdracht te geven om de bestanden over te zetten naar deze nieuwe gebruiker ..
is dat gebeurt kun je de andere gebruiker verwijderen .

Dat begreep ik al, maar kan ik dan de eerste map zomaar verwijderen?
 
dat zou géén probleem mogen geven als je de nieuwe gebruiker dus ook als de administrator aansteld en niet als een gewone gebruiker met minder rechten .

opmerking :
indien je via het configuratiescherm > gebruikersaccount een nieuwe gebruiker wilt toevoegen word je dus door gestuurd naar de PC-Instellingen ...
en dien je eerst een email adres in te geven daarna dien je de nodige gegevens aan te vullen ( er word in feite een totaal nieuwe Microsoft account aangemaakt !! )

Ashampoo_Snap_2013.10.09_20h01m09s_004_Pc-instellingen.jpgAshampoo_Snap_2013.10.09_20h02m33s_006_.jpg Ashampoo_Snap_2013.10.20_09h18m51s_001_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is voor volgende week. Gisterenavond nog na 20u bij schoonzoon geweest. Belde dat hij police virus had. Twee en half uur mee bezig geweest. Werkt weer normaal. Heb via veilige modus gekozen om een herstelpunt. Als hij opnieuw opgestart was, direct AVG en Mbam laten lopen. Probleem opgelost.
 
Probleem is opgelost. Zonder problemen gebruiker aangemaakt en als administrator opgegeven. Daarna oude gebruiker verwijderd.
Dank voor de tips. Heb zelf geen W8 vandaar dat ik niet zeker was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan