Smartphone Android verkoop zonder versie vermelding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik er 10 occas of refurbished bekijk is er maar 1 die de android versie vermeld. Na lang googelen zie ik dat de smartphone een bijbehorende android versie heeft. 2 Jaar gemiddeld krijgt die versie maaar veiligheidsupdates. Android 13 is de recenste versie. En ik ga voor nieuw, mss versie 14.
Als uwe phone 2 jaar is dan is hij dus versleten?
 
De periode waarin updates worden aangeboden door de fabrikant varieert nogal. 2 jaar is echt wel het minimum. Ik ben een OnePlus gebruiker en die heeft een eigen, aangepaste Android versie : OxygenOS. De huidige phone is een OnePlus 8 en die is al meer dan 2 jaar oud en kreeg onlangs nog een firmware update.

Als dat dan stopt, ooit, is er nog niet meteen een probleem ... Het duurt dan nog wel even voor je apps beginnen te weigeren om op hun beurt te updaten naar nieuwe versies, omdat ze de oudere Android niet meer ondersteunen. App-bouwers weten ook dat ze met té kort op de nieuwe Android-versies te gaan zitten hun eigen markt ondergraven.

Mijn vorige OnePlus, een model 2 heeft zo'n 6 jaar dienst gedaan. Reken maar 3 tot 7, alle tussenliggende modellen over geslagen. En een 8 gekocht in afslag bij de aankondiging van de 9.
 
Hoelang je updates krijgt hangt af van heel veel factoren.
Merk, is een heel erg belangrijke om naar te kijken.
type, ja ook het type Smartphone speelt een rol in hoelang je updates krijgt. Over het algemeen gesproken krijgt en high end toestel langer updates als een low budget toestel.
Wanneer is het uitgekomen? Ook erg belangrijk, is het een toestel dat al bv. een jaartje op de markt is of nog maar net op de markt is, zal je minder lange of langere updates bieden.
Samsung, One plus en Nokia bieden een lang update beleid. Tot mijn grote spijt doet Motorola het nu de slechtste van de klas terwijl het merk vroeger de beste van de klas was.
 
Ik wil nog meer, op vakantie zijn er geen internetcafe's meer te vinden. Zonder google ginds is het enkel maar tv kijken.
Mijn Android 6 heb ik 3 maal moeten opstarten om iets te vinden op google. Een belangrijke email kwam er wel door ginds. Toestel was haperend met 2 maal de opera bowser open, een beetje prutserig vind ik.
Ik zou de nieuwe smartphone via een dongle bvb willen aansluiten op mijn HD tv ginds. Of vergeet ik dat maar omdat dit voorbehouden is voor laptop met hdmi aansluiting.
Een nieuwe Android12 van 2022, daar mik ik op.
 
Onze kuisvrouw, beginnen werken vanaf 14 j heeft smartphone geleerd via iemand die privé lessen gaf. Die kan er goed mee overweg.
Ikke die iniatielessen volgde is nog steeds dom. Het kan ook liggen aan dat mijne smartphone te oud is en ik geen abo heb.
 
Het zijn dan ook "maar initiatielessen" he. Dat is geen hele cursus. Dat is een heel erg groot verschil, een initiatieles dient om mensen warm te maken voor een cursus te gaan volgen omtrent waarover de initiatie in kwestie gaat.
 
op coolblue geven ze bij de meest smartphone aan hoelang deze update krijgt,
je hoef hem daarom niet bij coolblue te kopen maar het is wel interessant om een idee te hebben

dit is van de

Samsung Galaxy A54 128GB Zwart 5G

1696443716578.png
 
@J.W. ... prijs ?... Voor veel mensen toch een overweging ...
Als hij eens goed rondkijkt hoeft een Android 13 van dit jaar niet echt duurder te zijn dan een Android 12 van verleden jaar. Maar dan moet hij niets gaan bestellen bij Coolblue.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan