anoniem surfen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie weet raad ?

Ik betrap mezef erop dat ik op het werk of en toe een op het net zit voor mezelf.

Nu mijn vraagje : is het mogelijk om op het werk anoniem te surfen op het net. Zodat de werkgever niet ziet waar ik zit en wat ik gedaan heb ?
Wat ik nu doe is bij netwerk en internet verbindingen en dan naar internet opties. daar wis ik alle cookies en verwijder ik alle bestanden plus wis ik de geschiedenis.
Maar gaat normaal niet alles via de server van het werk en blijft hier geen spoor van over ? wordt er op de server geen logboek bijgehouden ?
En de pc houdt deze geen log bij van wat ik doe op het werk ?

Graag had ik hierover wat info gekregen.

Alvast bedankt
 
Anoniem is normaal gesproken idd niet mogelijk. Je zou een vpn verbinding met je eigen pc thuis kunnen maken om zo hier te komen als dat al mogelijk is via jullie server. En dus de boel encrypten. Maar weet niet hoe ze daar tegenover staan bij U op het werk maar bij mij kun je dan naar huis en hoef je niet meer terug te komen.

Bottomline is dat alle verkeer in de gaten word gehouden en het dus relatief eenvoudig te achterhalen is of het verkeer die je genereerd wel werk gerelateerd is. Weet niet hoe streng ze in Belgie daarmee zijn maar hier bij mij op het werk word dat wel degelijk in de gaten gehouden en als het de spuitgaten uitloopt mag je echt naar huis.
 
Als je als beheerder op de servers van je werk kan inloggen, dan kan je alles wissen ;)
Ik veronderstel echter dat je dit niet kan. Je kan natuurlijk proberen om op die servers te komen, maar bij ons is het zo dat je geen software mag installeren. Als je je werk wil behouden dan denk ik dat je best geen stappen onderneemt om de beveiliging van je server te omzeilen.
Je schat best in hoe de policies bij jou op het werk zijn ivm met internetgebruik. Sommigen maken er een probleem van, anderen niet.
 
hey Michael
ik zou even dit down 'n en even kijken wat je ervan kan maken ... maar het is geen waarborg dat het werkt .... windows resourse kit ( server 2003 --ook in de meeste gevallen geldig voor xp pro ) ;)
een andere mogelijkheid is via cmd --net user of net help zien wat mogelijk is ....... meer kan ik je niet zeggen om reden van ...............;!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan