Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb een probleem op mijn computer. Op mijn bureaublad kreeg ik vandaag een melding of ik updates wilde installeren. Deze update was van Antimalware Doctor. Ik zag dat de melding in het Engels was, terwijl mijn hele systeem in het Nederlands draait. Ik zocht naar informatie over dit programma op internet en ik kwam erachter dat het een virus was. Toch is dit virus geinstalleerd op mijn computer (hoe weet ik niet precies, waarschijnlijk was het bij de Update-melding al binnen).

Nu zag ik jouw blog staan en ik zou graag informatie willen ontvangen over hoe ik dit virus verwijder.

Mijn besturingssysteem is Windows Vista (legaal). Ik ben nu bezig met mijn systeem te scannen met McAfee in de Veilige Modus, omdat ik niet meer in de normale modus kan opstarten, omdat ik dan verschillende Windows meldingen krijg dat onderdelen niet gestart kunnen worden (ook het bureaublad blijft zwart!).

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is.

Groetjes,
Paul
 
Die moet ik dan eerst op een cd branden, want ik heb netwerk en internetverbinding uitgezet in de Veilige Modus (voor de zekerheid, anders komt het virus misschien op het netwerk)
 
Ik heb gescand en hij vond 20 geinfecteerde bestanden, allemaal gerepareerd en de computer opnieuw opgestart. Dit keer in de normale modus en dat werkt weer. Ik krijg geen foutmeldingen dat processen worden afgesloten en ik heb net nog een scan gedaan met hetzelfde programma en nu zijn er geen geinfecteerde bestanden meer gevonden. Ik doe nog een volledige systeemscan met een andere scanner (Trend Micro).

Moet ik nog iets doen of zou het virus nu helemaal weg zijn?
 
Normaal moet deze helemaal weg zijn, is geen virus hoor maar spyware.
Ik laat dit hier nog even open, krijg je weer melding kan je hier het weer plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan