Status
Niet open voor verdere reacties.
ok

beste vrienden
Mijn pc is dringend aan vervanging toe , nu ik wil eigenlijk een nieuwe en zit nu met een dilemma wat te kiezen Apple of Pc .
hebben jullie voorstellen - prijs is max 1300 euro

bedankt en tot ziens
 
Oh help, zie enorme discussies aankomen... XD

Het hangt er vanaf: ben je vreselijk gesteld op veiligheid, openheid, en graatisss? Kies dan Linux. Gaat het je om uiterlijk, stijl, en geslotenheid, kies dan Apple. Houd je van de kleur donkerblauw en grijs? Kies dan Windows XD
 
Oh help, zie enorme discussies aankomen... XD

Het hangt er vanaf: ben je vreselijk gesteld op veiligheid, openheid, en gratis? Kies dan Linux. Gaat het je om uiterlijk, stijl, en geslotenheid, kies dan Apple. Houd je van de kleur donkerblauw en grijs? Kies dan Windows XD

en eveneens veiligheid alsook snelheid voor Apple
 
snelheid, gebruikersgemak, uiterlijk, zijn in het voordeel van apple
de kosten zijn in het voordeel van windows
de kosten voor de overige software zijn gelijk waardig.
 
Veiligheid is relatief hier... hoe groter de markt ervoor is, hoe groter de kans op security leaks en uitbuitingen hiervan! Het is naiëef om te denken dat Linux zo veel veiliger is dan Microsoft Windows. (Ik praat hier wel over de laatste jaren en niet het Windows 95 tijdperk enzo)
 
snelheid, gebruikersgemak, uiterlijk, zijn in het voordeel van apple
de kosten zijn in het voordeel van windows
de kosten voor de overige software zijn gelijk waardig.

Je kan de kosten natuurlijk ook heel wat drukken zowel voor Win/Mac/Linux door freeware te gebruiken
Bvb : Mozilla Thunderbird ( E-mailclient )
Mozilla Firefox ( Browser )
Opera ( Browser )
Libre Office , OpenOffice ( in vervanging Microsoft Office en verkrijgbaar voor de drie besturingssystemen )
NeoOffice is hetzelfde als OpenOffice maar dan op maat gemaakt voor Mac
aMsn ( Messenger voor de drie besturingssystemen )
VLC ( Video media player die bijna alle codecs herkend )
Audacity ( muziekbewerkingsprogramma ; voor oa ringtones van je favoriete muziek zelf te maken )
The Gimp ( vervanger van Photoshop )
 
iets gezien in de folder van media markt - Apple iMac 20 voor slechts 699 euro .
intel core 2 duo 2.0 Ghz
2Gb Ram - Geforce 9400M - 160GB harde schijf

zou dit iets zijn of totaal af te raden , en indien ik Apple zou kopen waar koop je die dan het best ?
dank en tot ziens
 
iets gezien in de folder van media markt - Apple iMac 20 voor slechts 699 euro .
intel core 2 duo 2.0 Ghz
2Gb Ram - Geforce 9400M - 160GB harde schijf

zou dit iets zijn of totaal af te raden , en indien ik Apple zou kopen waar koop je die dan het best ?
dank en tot ziens

Ik heb in de tijd mijn MacBookPro in de MM gekocht en tot dus ver nog geen problemen met gehad en ik heb hem al van 2006

Deze Imac is wel al een oude van een paar jaartjes terug , deze hebben ze waarschijnlijk nog in hun stock gevonden want ondertussen is deze al veranderd naar 21,5 inch
 
iets gezien in de folder van media markt - Apple iMac 20 voor slechts 699 euro .
intel core 2 duo 2.0 Ghz
2Gb Ram - Geforce 9400M - 160GB harde schijf

zou dit iets zijn of totaal af te raden , en indien ik Apple zou kopen waar koop je die dan het best ?
dank en tot ziens

De goedkoopste IMac kost tegenwoordig reeds +/- 1150 euro.
De volgende in de reeks kost reeds +/- 1450 euro.
 
Ik blijf bij mijn getrouwe Windows. De soft, info en hulp die je hiervoor kunt krijgen is belangrijk voor mij.
Klopt dat sommige zaken vlotter en makkelijker werken op de Mac, maar de rest haalt voor mij de bovenhand. Maar...... smaken moeten verschillen.
 
Ik zou mij zelfs voor een prijsje een G4 durven kopen , zo zeker ben ik van Apple .
Ik heb hier nog een G3' tje lopen , een bondy bluetje en dat kan nog gerust naast eenen met win2000 staan van snelheid op een Pentium 3
 
Laatst bewerkt:
dat word er niet gemakkelijker op om te kiezen , noem eens een voorbeeld van Apple Pc 1200 euro tegen een PC 1200 euro
op welke heb je prijs / kwaliteit

bedankt en groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan