Windows 11 Ashampoo Back up pro 2025

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Even rap een vraag stellen, ik heb mijn Back-up programma Ashampoo 17 pro geüpdatet naar de Ashampoo Back-up pro 2025,
eigenlijk gratis gekregen van de firma met echte licentiesleutel.

Van de versie 17 pro kon ik nog een iso maken als herstelmedium, om zo op te starten met de ventoy disk.
Nu lijkt dit niet meer te gaan met de versie 2025, ik kan alleen een reddingssysteem maken met USB of met dvd/cd.

Ik heb daarvoor contact opgenomen met de helpdesk van Ashampoo, dit was hun antwoord:

Hello,

unfortunately, that's not possible. The manual option using the Linux-based recovery system is no longer available. The recovery system can now only be created directly from within the software.

Ik ben dus weer bezig met een reddingssysteem via USB, maar het is gemakkelijk dat al mijn iso's op mijn Ventoy staan.

Zijn hier mensen in het forum die dit wel kunnen programmeren of aanmaken een ISO ipv een USB of CD?

Groetjes en bedankt,

Ed

Ik had gevraagd of ik geen iso kon aanmaken ipv een usb, op Ventoy kan je al je iso's van programma's zetten, en als je bv iemand moet helpen op zijn pc, zo heb je bijvoorbeeld herstel iso, mini tool partion wizard iso, rescue iso's of iso voor Qilling Disk Master, dan moet je al die programma's niet meesleuren.
Als je de pc opstart en op F2 drukt tijdens het opstarten, dan opent Ventoy zich en dan neem je de iso die je wil, je klikt die aan en het programma open zicht zonder dat het bv op de pc van de andere staat. Ja je maakt een Ventoy usb aan inderdaad, heel vlug gedaan.
Heb je hier wat aan?

Groet,

Ed

krijg je dit scherm?

1750364276584.png

brand dan eerst een DVD, daarna kan je er een iso van maken om zo op de Ventoy stick te zetten. Een mogelijkheid om direct een iso te maken is er helaas niet.

Bijlagen

• 1750363818757.png
    1750363818757.png
    103.8 KB · Weergaven: 14
Als het enkel is om bv Qiling, Ashampoo of xxx rescue of andere PE software te kunnen opstarten van Ventoy kan ook zonder ISO.

Insalleer eerst deze plugin in de Ventoy OPSTART PARTITIE, NIET de partitie waar je de ISOS in zet.

Wimboot Plugin

Sluit je Ashampoo USB stick aan en zoek de map SOURCES.
Daarin staat een BOOT.WIM.
Kopieer deze naar je VENTOY datat (ISO) partitie en hernoem BOOT.WIM naar ASHAMAPOO, of QILING (werkt ook) of...

Et voila, geen omzetten van USB naar ISO nodig. (Heb zowel Qiling als een Ashampoo 17 getest op een Lenovo Slim laptop. werkten beide!!!)

Volgens " How to use " moet je die bootloader " ventoy_wimboot.img " op de bootpartatie VTOYEFI in de map " Ventoy " plaatsen.
Zo heb ik het gedaan en dat werkt.

Bij " Aandacht " maken ze het je iegenlijk makkelijker.
Mogelijk krijg je geen schijfletter van je Ventoy bootpartitie ( VTOYEFI ), die je dan eerst moet toewijzen met bv MiniTool Partition Wizard.

Als je echter op de Ventoy partitie waar je ook al je ISOs plaatst een map " Ventoy " aanmaakt en daarin " ventoy_wimboot.img " plaatst werkt het ook. (Getest). Hopelijk maakt onderstaand beeleke het wat duidelijker:
000 TCMD_Ventoy.jpg

Terug
Bovenaan