Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zoek de drivers voor een ASUS EAX 1600 PRO grafische kaart,en een ASUS P5L1394 moederbord.
Op de site van ASUS zelf zijn deze niet meer beschikbaar.
Ook m'n verdere zoekakties op het net zijn vruchteloos.
Waar zou ik deze drivers nog kunnen downen?
Liefst gratis.
 
Bedankt Dragon80 voor de links,maar het wil me maar niet lukken.
Het probleem:
Ik heb hier een Pentium 4 staan als reserve pc waar XP op geinstalleert is.
Nu heeft vorige week de harde schijf de geest gegeven.
Ik had hier nog een hd in een hoekje liggen die ik nu op deze pc gebruik.
Het pc'ke werkt terug normaal,maar de beeldschermresolutie kan niet meer op 1920 x 1080 gebracht worden.
Deze resolutie word aangeraden voor de LG W2343 monitor.
In het apparatenbeheer (bij beeldschermadapters)staan twee drivers met een uitroepteken (geen vraagteken)
Asus x1600 series en videocntroller
Wanneer ik deze drivers verwijder en de pc terug opstart,worden deze twee drivers terug geinstalleert.
Er komt wel een waarschuwing dat deze drivers niet door Microsoft herkent worden,en de installatie het beste word stopgezet.
Ook zonder deze drivers werkt de pc normaal,enkel het beeld is niet zoals vroeger.
Ik krijg van dit alles bijna een punthoofd.
 
probeer eens het volgende: (NOTE) dit zijn de stappen van windows 8 en ik weet niet 100% zeker of dit ook zo gaat bij windows xp!

- ga naar apparaat beheer.
- selecteer de drivers van uw grafische kaart (of diegene die er staan)
- klik op stuurprogramma bijwerken
- vervolgens klikt u op "op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken".
- vervolgens klikt u op "ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer".
- selecteer de "microsoft Basic Display Adapter" en installeer deze.

installeer vervolgens de gedownloade driver van uw videokaart.

hierdoor corrigeer ik altijd de fout van microsoft als ze zelf de verkeerde drivers erop zetten en moeilijk doen als ik de goede drivers erop wil zetten.
 
Wat ik ook doe,de oude drivers komen steeds terug.
Toch blijven de uitroeptekens in apparatenbeheer staan.
Bij het stuurprogramma bijwerken verschijnt er : er is geen betere software voor de hardware gevonden
dan wat er al is geintalleerd.
De gedownloade drivers zijn +/- 123 megabite groot,en waneer ik deze wil openen krijg ik :
"Setup kan niet verder gaan omdat de lengte van het opgeven pad plus de naam van de installatiemap de limiet
van 88 tekens overschrijden.Kort één van de twee of beide in tot tot het aangegeven limiet en probeer het nogmaals"
 
"Setup kan niet verder gaan omdat de lengte van het opgeven pad plus de naam van de installatiemap de limiet van 88 tekens overschrijden.
Kort één van de twee of beide in tot tot het aangegeven limiet en probeer het nogmaals"

deze melding krijg je te zien indien de gedownloade map te ver in het systeem werd opgeslagen ... bijv : op C:\gebruikers\ ***je eigen naam \downloads \ **hier staat dan pas de gedownloade map vermeld ( maar ook deze heeft dan weer onderliggende mappen waar de driver in zit )
oplossing : maak op je buroblad een nieuwe map aan met de naam van deze driver : bijv asus videokaart driver EAX1600pro en plaats de inhoud van de gedownloade map hier in
 
deze melding krijg je te zien indien de gedownloade map te ver in het systeem werd opgeslagen ... bijv : op C:\gebruikers\ ***je eigen naam \downloads \ **hier staat dan pas de gedownloade map vermeld ( maar ook deze heeft dan weer onderliggende mappen waar de driver in zit )
oplossing : maak op je buroblad een nieuwe map aan met de naam van deze driver : bijv asus videokaart driver EAX1600pro en plaats de inhoud van de gedownloade map hier in

Dat klopt, maar de locatie veranderen naar je bureaublad gaat geen verschil maken.
Je krijgt dan volgende link:

C:\Users\<Accountname>\Desktop\<Driversfolder>\....

Het enige verschil is dus Desktop ipv Download. Path blijft evenlang of gaat zelfs langer worden.
Driversfolder best onder je root plaatsen in een apparte folder.
 
Yes,we hebben het. :yahoo:
Ik heb dus al de gedownloade drivers in één map op het lokaal station (c:) geplaatst.
Van hieruit kon ik de setup van ATI381_WINXP uitvoeren.
Vervolgens ging alles automatisch.
Het ATI CATALYST CONTROL Center werd geinstalleerd.
Bij het terug opstarten van de pc,had ik terug de goede resolutie van 1920 x 1080 zoals vroeger.
Het is niet de eerste keer dat ik Windows XP op deze pc installeer,maar wel de eerste keer dat dit probleem zich voordoet.
Soit,het is een goede les voor als het nog eens gebeurd.
Ik ga zeker deze driver op m'n externe schijf zetten,men weet maar nooit he.
Bij deze wil ook de mensen bedanken voor de aangeboden hulp.:duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan