ASUS Eee Pc 1000 H scherm valt uit bij opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik ben sinds kort als vervanging van een andere laptop in het bezit van een Asus Eee PC 1000 H.

Hierop heb ik windows 7 Ultimate geinstalleerd , daar de taal van Win XP voor mij niet verstaanbaar was ( Bulgaarse versie).

Heeft behoorlijk gewerkt gedurende een drietal weken, was gekoppeld met een kabel aan een groot scherm.
Nu enkele dagen geleden bij het opstarten, kwam het logo van Asus op het scherm zowel van de laptop als van het verbonden scherm, en achteraf verdween alles van het kleine Asus scherm en vormde verticale strepen.

Kon wel verder werken op het grote scherm.

Doch omdat dit laptopje niet mijn eigendom is had ik gedacht dat het soms kwam dat Win & nogal zwaar was, en heb opnieuw alles geformateerd met de hirens cd .

Wat blijkt wanneer ik format heb gedaan er twee partities zijn een kleine en de grote van 160 Gb.

Nu wil ik Win XP Pro installeren en krijg het bericht cpi.sys of ipc. sys ontbreekt.

Alle bestanden worden geschreven en dan stop het.

Vragen:

1- is win 7 ultimate te zwaar ?
2- wat kan ik verhelpen voor die cpi.sys te herstellen.
3 - omdat het scherm uitvalt kan dit te maken hebben met de csos batterij ??

Of wat kan ik doen

Bedankt bij voorbaat

Norbert uit Varna Bulgarije.

PS hoef niet naar een hersteldienst te gaan want versta hen niet, en als buitenlander kruipen ze in uw geldbeugel.
 
je had zeker al niet direct een format dienen te doen ...
om nu terug te gaan naar XP is immers af te raden omdat de ondersteuning van XP stop gezet word op 14/04/2014
indien je de pc gaat gebruiken zonder dat deze dus aangesloten word op het internet kan je xp er op plaatsen anderzijds is dit dus af te raden ...

wat zijn de specificaties van de pc zelf ... waarschijnlijk voldoen deze ruimschoots en is er een hardware conflict daar je vermeld dat je wel verder kunt werken op het grote scherm !
 
Wanneer je de netbook opstart, zie je dan al iets op zen eigen scherm? Of blijft het onder alle omstandigheden slecht? In dat laatste geval gaat je scherm defect zijn.

Windows 7 Starter is alleszins geschikter voor netbooks. Maar aangezien je een Windows 7 Ultimate gaat aangekocht hebben hiervoor (en geen nadeel ondervond in performantie), is het misschien beter om deze terug te herinstalleren. Drivers zijn blijkbaar niet beschikbaar op de website van Asus, wat gaat aanduiden dat Windows de nodige stuurprogramma's aan boord heeft. 32bit welliswaar.
 
ben nu bezig Win7 terug aan het installeren, bij opstart logo van Asus Eee . Heb voor een paar minuten op het kleine scherm de installatie gezien maar dan gedaan.

Weet niet of er hier schermen te krijgen zijn voor dit toestel. Heb gezien dat dit niet zo moeilijk is het te vervangen.

Mvg Norbert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan