audio opname instellingen win XP veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Magistermagic

Steunend lid
Vip Lid
hallo,

Ik heb dus windows xp met soundmax itegrated en ook creative SB Audigy 25.
Mischien heb je deze gegevens niet nodig.... nu ... mijn probleem:

Ik zou graag gesproken text via micro of text via website van acapella kunnen opnemen in 44.100 hz stereo 16bit in plaats van altijd mono 8bit.

Als ik een gesproken text opneem en daarna converteer, trekt het op niks meer in audacity. En iedere keer veranderen voor ik opneem, is veel te omslachtig en dan vergeet ik het wel eens, ...niet te doen dus.

Hoe kan ik dus de instellingen veranderen zodat mijn pc automatisch alles opneemt met de hogere instellingen, zodat ik niet steeds alles moet converteren of op voorhand de settings aanpassen.

In het configuratiescherm bij: geluiden en audioapparaten kan ik niets instellen wat betreft de kwaliteit van opnemen van spraak of wat dan ook.

Hopelijk weten jullie een oplossing voor mij, zelfs via register is goed voor mij
 
Op hele dure geluidskaarten is dit wel mogelijk, maar op de meeste standaard geluidskaarten niet.
Een andere optie is om een klein geluids of audiomixertje te kopen met in iedergeval een microfoon ingang. De line output van deze mixer sluit je aan op de line input van de geluidskaart.
Koop je een iets uitgebreider mixertje met toonregeling per kanaal, dan heb je tevens de mogelijkheid om een betere opname te maken, zodat nabewerking later niet nodig is.
 
je zegt dat je met het register kan werken. onder HKEY Local Machine-->System-->ControlSet001-->Control-->Class-->{4D36E96C-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} staan je audio-instellingen. in één van de submapjes (meestal 005) vind je een sleutel waar stereo de waarde "0" heeft. zet die op 1 en je hebt stereo opname :p

als je de juiste map/key niet direkt vindt kan je het register doorzoeken met [CTRL+F]. bij meerdere zoekresultaten druk je op F3 voor het volgende resultaat.

succ6!!
 
je zegt dat je met het register kan werken. onder HKEY Local Machine-->System-->ControlSet001-->Control-->Class-->{4D36E96C-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} staan je audio-instellingen. in één van de submapjes (meestal 005) vind je een sleutel waar stereo de waarde "0" heeft. zet die op 1 en je hebt stereo opname :p

als je de juiste map/key niet direkt vindt kan je het register doorzoeken met [CTRL+F]. bij meerdere zoekresultaten druk je op F3 voor het volgende resultaat.

succ6!!

Volgens mij kan je daar de Bit-Rate niet veranderen, zoiets kan allen met de duurdere expemplaren van bijvoorbeeld Focusride.
Hier heb je zo'n voorbeeld waar dit mogelijk is, deze heb ik een paar maanden terug verkocht Profi geluidskaart van Creative | Hardware.Info Nederland en ben overgestapt naar Focusride Audio Interfaces
 
Wel, bedankt voor de vele reacties...
Ik heb me ondertussen bezig gehouden met het register en na enkele uren heb ik het opgegeven. Ik vind daar dus niets van de hier opgegeven vermelding naar 'stereo' of wat dan ook van instellingen voor sndrc32. heb alle (ja, alle) class ids afgelopen!

Wat moet ik nu doen???? Ik weet het echt niet!
 
Wel, bedankt voor de vele reacties...
Ik heb me ondertussen bezig gehouden met het register en na enkele uren heb ik het opgegeven. Ik vind daar dus niets van de hier opgegeven vermelding naar 'stereo' of wat dan ook van instellingen voor sndrc32. heb alle (ja, alle) class ids afgelopen!

Wat moet ik nu doen???? Ik weet het echt niet!

ik zie inderdaad dat het niet echt een deluxe geluidskaart is, je hebt toch zeker de laatste driver? ( DEZE)

als je de waarde niet vindt ben ik vrij zeker dat je kaart het niet gaat toelaten. ze ziet er toch ongeveer zo uit hé:

prod14257.jpg
 
ik zie inderdaad dat het niet echt een deluxe geluidskaart is, je hebt toch zeker de laatste driver? ( DEZE)

als je de waarde niet vindt ben ik vrij zeker dat je kaart het niet gaat toelaten. ze ziet er toch ongeveer zo uit hé:

De versie die jij me geeft is ouder dan degene die ik klaar staan heb.
De uwe:= SBAX_PCDRV_LB_2_18_0011
De mijne:= SBAX_PCDRV_LB_2_18_0017
Moet ik nu eerst het andere stuurprogramma verwijderen of gewoon direct installeren?

Die foto zegt me niks, heb mijn pc nog nooit open gedaan
 
Laatst bewerkt:
De versie die jij me geeft is ouder dan degene die ik klaar staan heb.
De uwe:= SBAX_PCDRV_LB_2_18_0011
De mijne:= SBAX_PCDRV_LB_2_18_0017
Moet ik nu eerst het andere stuurprogramma verwijderen of gewoon direct installeren?

Die foto zegt me niks, heb mijn pc nog nooit open gedaan

ik plukte deze van de site van creative als laatste nieuwe...je kan deze installeren zonder dat je de andere hoeft te verwijderen, anders geeft hij deze melding wel zelf. soms helpt het van een driver te herinstalleren, maar met jou vraag over stereo/16bit lijkt me dat hier niet nodig.

ik denk zo op het zicht ( want het fotootje is van jouw type kaart ) dat je kaart dat niet trekt om het in te stellen.

overweeg anders een betere kaart te kopen, daar heb je sowieso plezier van :p
 
Met deze laatste zin ben ik het eens.
Maar maak ook de overweging om een analoog mixertje te kopen. Zo heb je ineens veel meer mogelijkheden. Koop je er eentje met tevens draaitafel ingangen, kan je zelfs de oude platen opnemen via de geluidskaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan