Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Vraag je uw wel eens af wat er allemaal mee opstart als Windows geladen wordt?
Met Autoruns zie je welke programma's en processen geladen worden. Daarvoor kijkt deze software mee in de map opstarten én in het register!
 

Bijlagen

  • Autoruns.zip
    524.5 KB · Weergaven: 150
Hoe het komt weet ik niet maar ik krijg telkens dit bericht:
! C:\Temp\Autoruns.zip: The archive is either in unknown format or damaged
Kan het dus ook niet vergelijken met Codestuff Starter.zip dat ik al jaren gebruik.
 
er is nogthans niets mis mee , ik heb het juist effe opgehaald en met winzip uit gepakt ..
ook met winrar kon ik deze probleemloos uitpakken ..
 
Nieuwe WinRar gedownload maar het blijft problemen geven op mijn desktop.

Op mijn laptop geeft het geen probleem.

Ik werk liever op mijn desktop dus heb ik verde gaan zoeken. Ik heb het gedownloade bestand van Autoruns met een USB stickje gekopieërd van de laptop naar de desktop en hier vervolgens WinRar op losgelaten en het uitpakken geeft geen probleem. Als ik daar en tegen de download op mijn desktop uitvoer dan werkt het uitpakken niet.

Heb je daar een uitleg voor? Tot nu toe heb ik dergelijke problemen nog niet gehad.

Joke
 
het is voor mij al te lang gleden dat ik nog een xp gebruikt heb ...
maar ook al ben je de administrator , ook xp heeft een hoofd admin ..

Om deze weer te geven in XP dien je het register in te duiken ..WEES hier voorzichtig mee !!!!
Ga naar
1...HKEY_LOCAL_MACHIENE / SoftWare / Microsoft / Windows NT / CurrentVersion /
Winlogon / SpecialAccounts / UserList
2...Maak of bewerk de D-WORD -waarde Administrator
3....Voer de decimale waarde 1 in om de account te laten weer geven
( 0 om deze te verbergen )

(om een nieuwe sleutel aan te maken plaats je , je muis op een leegge ruimte in het veld waar de sleutels vermeldstaan en klik rechts ..
Om de naam aan te passen klik je op de juist aangemaakte nieuwe regel ..
en je geeft deze de naam Administrator
om de waarde in te geven dubbel klik je op deze sleutel
 
qtex bedankt voor je reactie.

Ik was op vacantie daarom dat ik zo lang niks van mij liet horen.
Wat je de aanpassing van "userlist Administrator" wil bekomen weet ik niet. Ik heb die aanpassing gedaan en opnieuw opgestart maar er is geen enkel verschil. Bij het aanloggen zie ik de naam Administrator ook niet verschijnen. In Veilige modus natuurlijk wel.

Maar volgens mij moet het probleem zitten in het zip-bestand zelf, mogelijk bij het downloaden. Ik heb gemeld dat ik bij mijn laptop met Vista geen probleem heb. Als test heb ik het zip-bestand met een USB-stikje van mijn laptop naar mijn desktop overgezet en dan het bestand geëxtract en dat werkt wel. Dus het probleem heeft niks met rechten te maken maar wel het zip-bestand dat ik op mijn desktop download. Ik heb nog ak zip-bestanden gedownload en dan geëxtact en daar nooit problemen mee gehad.
Wat kan er mis zijn?
 
Best je tijdelijke folders enzo eens leegmaken.
cleanmgr runnen en alles aanvinken en laten verwijderen.
Ook alle bestanden in de "C:\Windows\temp" eens opkuisen (lees verwijderen welke mogelijk/toelaatbaar zijn)
 
Opkuisen wordt hier dagelijks gedaan met Ccleaner maar heeft geen enkel effekt.

Ik heb nu ontdekt dat de twee bestanden (zie bijgaande figuur) een verschil geven in size. Het grootste bestand kan normaal geëxtract worden en kleinste is rechtstreeks gedownload met XP en geeft nog steeds problemen. Graag een oplossing.

Joke
 

Bijlagen

  • Autorun_01.JPG
    Autorun_01.JPG
    82.3 KB · Weergaven: 128
Installeer eens 7-zip en probeer het daar eens mee. Hier geen problemen met 7zip

7-Zip

7-zip is trouwens 1 van de beste gratis compressie - de-compressie programma's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan