Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Tjen

Gast
Beste vrienden,

Na een vernieuwde installatie van avast (gratisch antivirus) blijkt mijn email zonder problemen te werken maar ik krijg geen aansluiting meer op internet. Na het uitschakelen van avast verschijnt direct de browserpagina en werkt alles correct.
Ik surf dus op internet zonder bescherming.
Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen.

Dank je wel voor respons,
Tjen
 
avast probleem

Beste vrienden,
Na een vernieuwde installatie van avast (gratisch antivirus) blijkt mijn email zonder problemen te werken maar ik krijg geen aansluiting meer op internet. Na het uitschakelen van avast verschijnt direct de browserpagina en werkt alles correct.
Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen.

Dank je wel voor respons,
Tjen[/quote]
 
Al eens geprobeerd Avast terug verwijderen en opnieuw installeren?
Des noods met een systeemherstel je register herstellen in de staat van voor de installatie.
 
Al eens geprobeerd Avast terug verwijderen en opnieuw installeren?
Des noods met een systeemherstel je register herstellen in de staat van voor de installatie.


Is reeds gebeurd Rikkie, zonder resultaat. Het moet iets te maken hebben met bepaalde parameters die men moet instellen bvb activeringstoelating. Het programma verschijnt dan in een lijst met toegelaten adressen.
Ik kreeg van avast de volgende email:

The Web Shield provider needs to have access to the Internet. It downloads web pages and scans them. Please, check you firewall configuration. For the correct operation the Web Shield process (ashWebSv.exe or aswWebSv.exe) should be listed as an application that is permitted to connect to the web (Allow connection to TCP port 80), it also needs a permission to act as a server and accept incoming connections from localhost (the local machine) on TCP port 12080. Some firewall do require you have a rule for incoming connection from localhost. Please check that too.

De interpretatie is voor mij wat onduidelijk. Misschien kan iemand me uitleggen wat hiermee bedoeld wordt en hoe ik moet tewerk gaan?
 
Bij deze kan ik jullie mededelen dat mijn probleem ondertussen toch is opgelost. De noodzakelijke aanpassingen medegedeeld door ALWIL software waren correct. Na opnieuw installeren van avast werkt alles weer prima. Dank aan Rikkie die heeft gereageerd op mijn vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan