back up maken gaat niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allen,

ik ben nieuw hier, en geen PC ervaring, daarom kom ik bij jullie om raad natuurlijk :)

Ik tracht al enkele dagen een back up te maken, maar krijg telkens de foutmelding 0x80070002---> bestand niet gevonden. Ik heb ook al een systeemkopie trachten te maken, maar zelfde fout; één keer kreeg ik hierbij de foutmelding 0x80780122.
<back-uplocatie>\WindowsImage Backup\<computernaam>\MediaID
bestand niet gevonden.

Ik heb al enkele virusscans gedaan, maar zonder succes.
Kan iemand me helpen aub?

Mercikes
Natasja
 
type eens in je zoekvenster regedit
rechtsklik op regedit.exe en selecteer uitvoeren als administrator
open staps gewijs de volgende mappen ....
HKEY LOCAL MACHIENE / SOFTWARE / MICROSOFT / WINDOWS / CURRENTVERSION / WINDOWSBACKUP
1klik op de map windowsbackup ....in het scherm rechts moet je de volgende sleutel vermeld zien staan ..
WindowsBackupVersion REG_SZ 1.1

staat deze er niet vermeld , dan dien je deze aan te maken ....
hoe doe je dit ...
om een nieuwe sleutel aan te maken plaats je , je muis op een leegge ruimte in het veld waar de sleutels vermeld staan en klik rechts .. en kies nu om een nieuwe DWORD aan te maken **let op neem de juiste bit waarde**
is deze nieuwe DWORD aangemaakt klik je op de map zelf en verrander je de naam in WindowsBackupVersion hetzelfde als hier vermeld ..
daarna rechts klik op deze naam en selecteer waarde aanpassen : geef 1.1 in en klik ok
 
Laatst bewerkt:
Dag Natasha, welkom bij PCtuts
Volgens mij ontbreek je het nodige Service Pack1
Ga naar start > Configuratiescherm > systeem
Zie je daar Service Pack 1 staan?
 
Nee hoor zo is het goed. Doe dan eens wat wat qtex voorgesteld heeft in #2
Wel eerst een backup maken van je register .
Als je zelf in het register niet durft gaan sleutelen, vraag het dan aan iemand die kennis heeft van het register.
 
sorry tasja .... je dient na SOFTWARE / MICROSOFT aan te klikken daarna WINDOWS dit is een vergissing van mij ..
zal deze ook aanpassen !!
 
Dag Qtex,

klopt allemaal zoals je het beschreven hebt; bij "Standaard" staat hetzelfde, maar ipv 1.1 "geen waarde ingesteld". Ik probeer eens een andere harde schijf, mss daar iets mis mee. Hebben jullie nog ideeën?
Groetjes
Tasj
 
dag tasja..
ben je aangekomen bij de windowsbackup ..
dan zie je rechts 4 sleutels vermeld staan
1..(Standaard) REG_SZ (geen waarde ingesteld )
2..ValidConfig REG_DWORD 0x00000001 (1)
3..ValidSystemImageBackup REG_DWORD 0x00000001 (1)
4..WindowsBackupVersion REG_SZ 1.1 (DEZE moet je aanmaken of een waarde geven )
 
Laatst bewerkt:
Beste PC'ers,

ik heb een harde schijf van papa genomen, en daar is de backup mee gelukt; dus is er iets mis met mijn harde schijf denk ik (iomega 1.3 terabyte denk ik). Die tikte regelmatig, daarom heb ik een andere genomen.
Bedankt aan allen voorte helpen, en tot volgende.

Tasja
 
Dag Tasja. Een tikkende harde schijf mag je bijna zeker van zijn dat ze beschadigt is. Toch soms niet laten vallen? Een harde schijf is zeer gevoelig voor schokken en bij het minste dat ze op de grond valt zal ze meestal beschadigt zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan