Back-up nero 10 in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
HI Vrienden. :lachen78:;)

Ik heb 1 TB HD de C:/ verdeeld in 2 1ste deel voor alleen windows voorbehouden. 2de D:/ voor
mijn downloads en programma's Er zit een C:/ HD in van 1TB bestemd voor Back-up dus gedeeltelijk gereserveerd hier voor ,maar Nero is een heftig ventje en doet iedere dag trouw zijn werk in back-uppen en iedere dag zie ik mijn balk verder blauw kleuren zodat ik nog amper 436 GB vrij heb alles zit in back-ups.Mijn vraag moeten daar nu zomaaralle gemaakte back-ups opblijven staan of mag ik deze verwijderen en degene laten staan van 2 dagen
(volgens datum van laatste back-ups ?...en deze van latere datums eraf zwieren.
Groetjes....
Lenka
 
Het ligt er aan hoe deze is ingesteld.
Je kunt verschikllende vormen van Backups maken.
1 Full backup = een volledige back up , dit is altijd de basis
2 Incremental backup = deze slaat alleen op wat er veranderd is sinds de laatste backup, je hebt hier dus alle backup stukjes nodig, vanaf de full tot de laatste incremental.
3 Differential backup = deze maakt elke keer een backup van de dingen die veranderd zijn sinds de laatste full backup. Hier kan je dus de tussen liggende stukjes wel weg gooien.

Als je elke dag een Full backup maakt is de schijf snel vol, dit is voor thuisgebruik daarom geen goede optie. Beter is om na een Full Backup daarna telkens een Incremental of Differential Backup te maken. Deze keuze is aan jou, ik weet niet wat voor jou het beste van toepassing is.

Zelf gebruik ik een Differential backup. Deze maakt elke zondag op maandag nacht een backup van wat er veranderd is vanaf de full back-up tot heden.
Daarnaast heb ik voor noodgevallen ook nog een image die ik terug kan zetten. Hiermee zet ik de volledige PC terug naar het moment toen de image gemaakt werd. Daarna kan ik dus dingen terug gaan zetten vanuit mijn backup programma.

Ik hoop dat je me een beetje kan volgen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Pluis bedankt voor u antwoordje,ja,ik kan u volgen,ik heb dan ook de oudere back-up verwijderd,en gekeken naar de datums en volledige back-up
Wat ik niet begrijp is dat na het verwijderen die back-up op voorbehouden gedeelte van hardeschijf de Blauwe balk v.d schijf blijft staan.ondanks de verwijdering.
Hartelijke dank.
 
Dit weet ik ook even zo snel niet, omdat Nero niet mijn Backup programma is. Ik gebruik zelf namelijk Acronis True Image.
Als de bestanden weg zijn, zijn ze weg. Misschien een bugje in Nero ?
 
Hewel blauw is ook niet mis,O.k ik zie wel wat hij uitspook.
Toch zou ik hier klaarheid overwillen , misschien leest dat iemand die dat ook voorgehad heeft en weten we meer.
Allezins mijn dank,hoor !...
 
anders lenka moet je eens kijken met de verborgen mappen wat daar weg mag
ik heb dat ook al voorgehad
suc6
 
Laatst bewerkt:
:Merci: dendanny
Sorry , ik kon niet reageren wegens werken aan mijn woonst,maar kunt u me inlichten waar en hoe vind ik de verborgen bestanden,met de back-ups
ik verwijder deze van Nero ( is het aan te raden deze van Nero uit te schakelen?...en hoe kan ik dat.
Hartelijke dank voor uw gewaardeerde hulp alsook aan al degene die bijstand verleende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan