Status
Niet open voor verdere reacties.
A

alkloost

Gast
Mev./Hr.,
Ik wilde m.b.v. een DVD Acronis 2014 opstartdiskette een backup maken. De Bios ziet er in Windows 10 heel anders uit dan in vorige Windows versies. Ik moet bij het opstarten F12 indrukken en dan krijg ik een menu waarin ik de opstartvolgorde tijdelijk kan wijzigen. Als ik vervolgens naar DVD/RW schijf ga en daarna op enter druk, dan krijg ik een blauw scherm. Hier wordt o.a. aangegeven:
ERROR 0x000000e en File:\Windows\system32\Winload.exe
Mijn systeem is 64 BIT en Windows 10 PRO

A.K.
 
je ben dus in het bezit van de Acronis opstart cd ....en je wilt hier van opstarten om vervolgens een backup aan te maken !
dit kan dus nooit ... je kan opstarten vanaf de Aconis opstart cd en zodoende wel een eerder aangemaakte backup welke je op een externe schijf heb bewaard benaderen om dan je systeem te herstellen ...

*de error Winload.exe heeft niets met de opstart cd van Acronis te maken maar wel met de Windows 10 die nu dus niet meer opgestart kan worden !
 
dat je met het programma Acronis true image een backup kunt aanmaken is me duidelijk !
jij vermelde echter dat je wenste op te starten met de opstartherstel cd om een backup aan te maken !
ik citeer hier effe de eerste zin van je openings topic ...
alkloost zei:
Ik wilde m.b.v. een DVD Acronis 2014 opstartdiskette een backup maken.
 
@sjeng34 ik gebruik hier zelfs de Acronis true image 2013 op de Windows 10 pro en deze werken zeker wel !
*feit is wel dat ik hier nog steeds met een oudere bios zit en dus geen gebruik maakt van de UEFI of de Secure boot optie !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan