Status
Niet open voor verdere reacties.

wimdehelpdesk

Niet meer actief
Hallo.
wie kan mij uitleggen, hoe ik mijn emails kan backuppen op de Geweldige Mac..
ik heb al van alles geprobeerd.
Is er een programmatje voor?

Groeten wimdehelpdesk. / ja zelfs ik heb wel eens een vraagje.;)
 
er zijn 2 manieren om een backup te maken op een mac ...
1..je gebruik daarvoor een extra tool bijv : time machine
2 je maakt handmatig een backup aan ....en je bewaar deze op een externe disk..

Een back-up met de hand maken, is vaak de handigste en snelste methode als het gaat om een beperkt aantal bestanden waarvan u een kopie wilt bewaren.
U werkt bijvoorbeeld meerdere dagen aan een document.
Dan is het eenvoudig daarvan zelf snel met de hand een back-up te maken.

Back-up met de hand in Mac OS X

• Klik op het pictogram van Finder onderaan het scherm.
• Klik onder Favorieten op de categorie bestand waarvan u een back-up wilt maken.
• Klik bovenin het scherm op Archief, Nieuwe map.
• Typ een toepasselijke naam voor de map met daarachter de huidige datum, bijvoorbeeld: Back-up 15-4-2012. Dit is de back-up map.
• Druk op Return.
• Klik op het te bewaren bestand. Bij meerdere te bewaren bestanden: houd de Command-toets ingedrukt en klik op de gewenste bestanden.
• Klik bovenin het scherm op Wijzig, Kopieer (naam bestand).
• Dubbelklik op de back-up map.
• Klik bovenin het scherm op Wijzig, Plak onderdeel. Een kopie staat- of de kopieën staan nu in de map.
• Druk op Command + Pijltje omhoog
• Zorg ervoor dat de externe harde schijf of USB-stick is aangesloten op de computer.
• Klik op de back-up map.
• Sleep de map onder Favorieten op de naam van de USB-stick of harde schijf. Deze staat onderaan in de lijst.
De back-up map wordt nu gekopieerd. Op deze manier kunt u elke dag een back-up maken van hetzelfde bestand, maar ook andere bestanden.
Mocht u nu het origineel op uw harde schijf kwijtraken, dan kopieert u simpelweg het meest recente bestand terug met behulp van de opties Kopieer en Plak.

bron
 
Ik zelf gebruik time machine, en deze plaats ik externe schijf, ik laat dit 1 keer per week uitvoeren.
 
Oke.
daar was ik ook al mee begonnen.
ik back up op een externe hdd .
moet die alleen nog veranderen in 1 maal per week.
sta nu nog op dagelijks..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan