backup terug zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zorro

Gast
als je nu een backup maakt en je zet deze op een externe schijf.nu is mijn vraag hoe kan je deze terug zetten indien nodig?;!
 
met welk tool maak je deze back up aan ...
stel je gebruik de acronis true image om een backup aan te maken ..
deze laat je dan toe om de backup naar een externe schijf weg te schrijven ..
tevens heb je ook de optie om de acronis startup recovery manager te activeren ...
deze laat je dan toe met de F11 toets de acronis true image op te starten van waar uit je de backup kunt aanspreken .
een 2de mogenlijkheid is om ook acronis bootcd aan te maken waarmee je dan opstart en vanwaaruit jij dan de backup kunt benaderen indien de externe schijf aangesloten is op je pc ..
 
met paragon backup recovery home.
een builder herstelmedia moet ik nog aanmaken maar heb geen schijven in voorraad nu momenteel.
 
Paragon Backup & Recovery Advanced Free? Dat is het toch? En je C:partitie alleen? ►Als je systeem nog werkt moet je gewoon op Recovery klikken (op de backup dat je wilt gebruiken) en verder gewoon op alles next, next, next, klikken. Je systeem herstart. Werkt je systeem niet meer, dan moet je opstarten met de Opstart disk van Paragon. Die heb je toch gemaakt? Eerst in het BIOS aangeven dat het systeem vanaf die schijf moet opstarten.
Heb je geen Herstelpunten? Dan kan je dit eerst proberen. terug het zelfde: werkt je systeem nog? Dan gewoon de dialoog volgen. Werkt je systeem niet meer? Dan de Windows Hersteldisk gebruiken. Ook het BIOS instellen zodat je Pc vanaf de Hersteldisk opstart

Suc6. |||| WW
 
heb geen problemen wawa ik wou gewoon weten hoe je een backup moet terug zetten en verder het is een betaalde versie.
ik moet via paragon nog een herstelschijf aanmaken hij laat me dat telkens weten als ik het programma open maar heb nog geen cd-roms moet er nog achter gaan.
 
Beter zo - dan is er eigenlijk geen probleem. Zo weet je het toch.
GRTN WW

Ik wacht nog een beetje en dan zet ik er een slotje op. O.K.?
 
Ik heb een juweeltje van een programma en nog gratis ook. De naam is XXClone
Het maakt een copy van Uw C: schijf en maakt die nog eens opstartbaar ook.
Dit wil zeggen dat als je iets voorhebt, je die copy in de pc inplugt in vervanging van Uw kapotte schijf en direct verder kunt werken.
Je kan dan natuurlijk ook Uw schijf waarmee het misliep gebruiken om alles omgekeerd te doen. Dus Uw defecte schijf als te copieren schijf gebruiken. Uiteraard, Uw schijf is zoals elke back-up zo recent als Uw laatste copy ervan.
 
Mik,
Je vergat te melden dat het niet lukt met een USB-aansluiting. Anders was het té mooi geweest.

MVG WW
 
Mik,
Je vergat te melden dat het niet lukt met een USB-aansluiting. Anders was het té mooi geweest.

MVG WW

Dat vergat ik niet, Bij mijn opstelling (geen vaste USB) werkte het niet. Ik heb een bay, waar ik eender welke hd in kan steken. Met een schijf van 2T, verbrak hij de verbinding.
Maar ben er vast van overtuigd dat het met een gewone USB schijf prefect werkt.
 
O.K. Eens een (derde) schijfje van 1TB aanschaffen en proberen.

M.V.G. |||| WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan