Windows 10 Backup via EaseUS TODO

Status
Niet open voor verdere reacties.

albert.1946

Steunend lid
Vip Lid
Hallo

Ik wil ook Easus Todo backup gebruiken
Om een backup via EaseUS Todo terug te zetten moet je een nooddisk maken van EaseUS
Het backup programma vraagt steeds om WINPE van Microsoft te downloaden ? om deze nooddisk te maken
Hoe moet ik dit aanpakken ?

Ik gebruik Windows 10/64 bit
Zijn er backupprogramma's die handiger werken ?

Alvast bedankt

Albert

Als backup programma is EaseUS Todo Backup voor mij gewoon de max en uiterst gebruiksvriendelijk !!!
De nooddisk heb ik nooit aangemaakt, want ik opteer niet voor de oplossing, vertrouw eerder op prima backups.

de nooddisk heb je immers toch nodig indien je systeem niet meer op te starten is .. hoe ga jij anders deze back-up terug plaatsen !
*of ga ik hier nu de mist in en ben ik verkeerd ..

Klopt, maar niet elk probleem heeft meteen niet-opstarten tot gevolg hé ...
Voor het maken van zo'n Rescue Disk zijn er wellicht betere programma's dan die EaseUS Todo, dat kan ik me wel bedenken. Maar voor File Backup is het gewoon uitstekend !

@albert.1946 ik kreeg hier een melding dat er geen verbinding kon gemaakt worden met Microsoft om de Winpe op te halen alhoewel er wel degelijk een verbinding was ..
mogelijk is dit omdat er de easeus backup 12.5 free gebruikt word ..en zal enkel een betaalde versie deze nooddisk kunnen aanmaken ..

@albert.1946 ik kreeg hier een melding dat er geen verbinding kon gemaakt worden met Microsoft om de Winpe op te halen alhoewel er wel degelijk een verbinding was ..
mogelijk is dit omdat er de easeus backup 12.5 free gebruikt word ..en zal enkel een betaalde versie deze nooddisk kunnen aanmaken ..
niet alles mag GRATIS zijn hé, anders wordt er niks meer verkocht ... logisch toch

hier kan je wel een Rescue/Bootable Media maken:

1603275262201.png

Een handleiding:

De knop ' AOMEI OneKey Recovery ' is een verwijzing naar een ander progje. Bepaalde opties zullen wel ook geblokeerd zijn tov de Full version.

Het probleem hier was dat ik Windows 10 niet kon opstarten wegens beschadiging " File allocation table" en dan heb je wel zo'n nood disk nodig?, of zijn er nog andere mogelijkheden windows gestart te krijgen ??

indien jij dus de melding verkrijgt "File allocation table " dan is er iets mis ... dit kan je schijf zelf zijn of je zit met een virus ..
* File allocation table afgekort gewoon fat werd vroeger gebruikt nog voor Windows 95 de latere versie vanaf xp gebruiken ntfs zo ook de Windows 10

Hallo

Ik wil ook Easus Todo backup gebruiken
Om een backup via EaseUS Todo terug te zetten moet je een nooddisk maken van EaseUS
Het backup programma vraagt steeds om WINPE van Microsoft te downloaden ? om deze nooddisk te maken
Hoe moet ik dit aanpakken ?

Ik gebruik Windows 10/64 bit
Zijn er backupprogramma's die handiger werken ?

Alvast bedankt

Albert
Je kan Bootable Rescue Flash drive(s) maken met de WPE builder van Macrium Reflect
Die haalt de passende bestanden voor uw eigen Windows versie af. Additionele drivers moet je zelf kiezen.

https://blog.macrium.com/the-macrium-rescue-environment-cca57a4ebc61How to create boot media

The Macrium Rescue Media Builder provides a simple interface to allow for quick rescue media generation by selecting where the rescue media will be generated and then clicking a ‘Build’ button.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan