Status
Niet open voor verdere reacties.
De pc staat bij de buur.Browser start traag en mse geraakt niet geupdate volledig.
Er kwam even dat blauw scherm met die melding van bad_pool_caller.De reset maar ingedrukt en de pc ging dan terug.Na afzetten ging de pc eerst nog even updates installeren.
Bij Xubuntu repareren updates je pc, of dat bij xp ook zo is weet ik niet.Ik zou niet weten hoe ik dit moet aanpakken.De pc meepakken is moeilijk.
 
Er staat toch nog wat rotzooi in dat logje hoor.

Ga naar Start - Configuratiescherm - Programma's
Verwijder daar het volgende programma:

MyWebSearch

Herstart je computer.

Start HijackThis, klik op do a scan only en vink de volgende regels aan (indien aanwezig):

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [Trickler] "c:\windows\temp\adware\fsg_4203.exe"
O4 - Startup: MyWebSearch Email Plugin.lnk = C:\Program Files\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSOEMON.EXE
O4 - Global Startup: MyWebSearch Email Plugin.lnk = C:\Program Files\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSOEMON.EXE
O20 - AppInit_DLLs: c:\docume~1\alluse~1\applic~1\browse~1\261519~1.19 0\{16cdf~1\browse~1.dll

Sluit alle open vensters, behalve HijackThis, en klik op Fix checked en kies vervolgens voor Ja.

Sluit Hijacktis en start de computer op in veilige modus.
Zorg dat de verborgen bestanden worden weergegeven.

Ga nu via de Verkenner naar:
C:\Program Files en verwijder daar de map: MyWebSearch (indien aanwezig)
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data en verwijder daar de map: BrowserProtect
c:\windows\temp\adware en verwijder daar het bestand: fsg_4203.exe

Start de computer opnieuw op en plaats een nieuw Hijackthis logje.
 
@ Anthony ik zei
voor de rest zie ik er niets bijzonders aan
* hiermee bedoel ik dus dat er waarschijnlijk wel meer aan de hand zal zijn maar daar ik gene expert ben in het ontleden van een hijackThis log zie ik het niet !
fijn dat er nog anderen zijn die dit dus wel zien ...(y)
 
@Klunsig,
"O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k" is geen malware, hooguit iets dat overbodig is en uit de automatische opstarters mag gehaald worden.
Bedankt voor het complimentje trouwens. :)

@hobbyman,
Als je wilt, mag je deze bovenstaande regel ook fixen met HijackThis. Aan jou de keuze. ;)

@qtex,
Mijn opmerking was niet negatief naar jou bedoeld hoor, eerder als reactie op het zien van dat logje nadat Mbam en AdwCleaner hun job al gedaan hadden... ;)
 
Ik blijf hangen links en rechts bij het zoveelste programma.Kaartenhuisjes zijn dat.Reimage bvb,men zou daar geen reklame voor mogen maken en direct melden dat een repair geld kost.
Een HijackThis.msi is zelfs al moeilijk te vinden.Toch heb ik de stappen hier genoemd gedaan.Die HijackThis zegt dan wel dat hij geen internet acces heeft bij analyse this,dan maar delete.
Java eraf en de nieuwe Java7 erop heb ik ook gedaan.
Van de rest snap ik toch niet waar je dat moet vinden.Verborgen mappen heb ik wel kunnen aanduiden.
Die pc staat hier niet,direct antwoord kan ik ook niet verwachten.Het is dan ook een beetje argwanend wat je daar zolang uitspookt.
IE,ff,Chrome werken,voor de rest moet men maar geduld hebben.Pc is wel wat rapper nu.
 
Vind je die zaken niet die je moet verwijderen?

Start de computer nogmaals op in veilige modus.
Open een kladblokbestand.
Kopieer onderstaande code in dit kladblokbestand:
Code:
@ECHO OFF 
IF EXIST log.txt DEL log.txt 
ECHO Deleting files>>log.txt 
FOR %%g in ( 
"c:\windows\temp\adware\fsg_4203.exe") DO ( 
IF EXIST %%g ( 
ATTRIB -r -s -h %%g 
DEL %%g 
IF EXIST %%g ( 
ECHO %%g not deleted>>log.txt 
) ELSE ( 
ECHO %%g deleted successfully>>log.txt) 
) ELSE ( 
ECHO %%g not found>>log.txt)) 
IF EXIST log.txt DEL log.txt 
ECHO Deleting folders>>log.txt 
FOR %%I in ( 
"C:\Program Files\MyWebSearch"
"C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\BrowserProtect") DO ( 
IF EXIST %%I ( 
RD /S /Q %%I 
IF EXIST %%I ( 
ECHO %%I not deleted>>log.txt 
) ELSE ( 
ECHO %%I deleted>>log.txt) 
) ELSE ( 
ECHO %%I not found>>log.txt)) 
START NOTEPAD.EXE log.txt
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad
Bij "Bestandsnaam" zet je: verwijderen.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Dubbelklik op verwijderen.bat om uit te voeren.


Start hierna je computer terug "normaal" op en voer het volgende uit:

Download de
junkware_removal_tool.png
Junkware Removal Tool by Thisisu naar je bureaublad.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met JRT
  • Dubbelklik op JRT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • De tool zal vervolgens het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van je systeemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Als de scan gereed is zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Post de inhoud van deze log in je volgende bericht.
 
Stond in verkeerd topic.Ik geef het op ;reden;dat gemis om .dll bestand te open gooit steeds roet in het eten.Hierbij de jrt log:
Junkware Removal Tool (JRT) by Thisisu
Version: 6.0.8 (11.05.2013:1)
OS: Microsoft Windows XP x86
Ran by he on zo 08/12/2013 at 12:02:47,68
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~




~~~ Services



~~~ Registry Values

Successfully repaired: [Registry Value] HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\\AppInit_DLLs



~~~ Registry Keys



~~~ Files



~~~ Folders

Successfully deleted: [Folder] "C:\Documents and Settings\All Users\application data\apn"
Successfully deleted: [Folder] "C:\Documents and Settings\he\Application Data\drivercure"
Successfully deleted: [Folder] "C:\Documents and Settings\he\start menu\programs\browser manager"





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~
Scan was completed on zo 08/12/2013 at 12:07:25,00
End of JRT log
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~
 
We gaan het toch nog niet opgeven he Hobbyman? :)

Doe het volgende eens:

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.
Klik op het icoon van de opdrachtprompt.
Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )
Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.
Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.
Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan