Batchfile aanmaken voor opkuisen PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kent er iemand een systeem om een batchfile aan te maken om d.m.v. dubbelklikken op een Icoontje, dat de PC automatisch opgekuist wordt?
Deze batch zou "Ccleaner" "Clean Temporary Places" "ATF-cleaner" "Tracks Eraser Pro" en "Cleanafterme" moeten doorlopen!
De uitleg van hoe ik deze Windows toepassingen moet doorlopen is voor mij zeker al genoeg. Een afgewerkt voorbeeldje is natuurlijk meegenomen.
Dit is pas een hersenkrakertje denk ik hé? :applaus:

Voor mij is het de moeilijkheid omdat dit allen Windows applicaties zijn. Daar weet ik echt mijn weg niet in.:shame:

Nog even aantonen waar desbetreffende applicaties staan:

Pad naar Clean Temporary Places F:\Program Files\5Group\CLE
Pad naar ATF Cleaner F:\Documents and Settings\Pieter\Mijn documenten
Pad naar Track Eraser Pro F:\Program Files\Acesoft\Tracks Eraser Pro
Pad naar CleanAfterMe F:\Documents and Settings\Pieter\Mijn documenten
 
Hier heb je niet zoveel hersenen te kraken. Dat is nog oude dos zaken.
Maak in kladblok een bestandje aan en noem dat opkuisen.txt.
Open dat bestand en zet daar op lijn 1 - pad en naam van Uw cccleaner.exe
op lijn 2 het pad van Uw volgend bestand atfCleaner.exe
enz voor alle commando's.
Hernoem dat bestand en geef het de extentie .bat
Als je dubbelklikt op dat bestandje gaan al die zaken opstarten in de volgorde zoals je specifieerde.
 
Ik heb je "clnup.rar" gedownload, geunzipt, uitgeprobeerd, het werkt voor 95% voorzover ik heb kunnen zien!!
Je *.cmd heb ik eens bekeken. Hoe heb je deze toendertijd gemaakt? Dat interesseert me wel! Het zit vernuftig ineen.
Heel hartelijk bedankt,
Pieter
 
Ik heb dit nog staan, een overblijfsel van de microsoft support.
Die kreeg ik van een microsoft medewerker, 't is te zeggen de link daar naartoe.
Zelfs die mensen in Vilvoorde googlen om hun windowsproblemen op te lossen.
De file is bedoeld ter titel van info, gewoon een voorbeeldje met veel inhoud.
Ik ben al lang van plan zo iets in elkaar te steken maar de tijd ontbreekt er nog voor. Ook daarom dat ik deze blijf bewaren.
 
Dit is puur DOS. Maar natuurlijk met alle bellen en toeters eraan. Zoals je ziet, wordt er ook info naar het scherm gegeven. Het is een progje die op diverse versie's kan draaien. Er wordt allereerst gekeken met welk systeem je machine werkt. Is het operating systeem er niet op, dan gaat er niets door. Maar het gaat zowat voor alle gangbare systemen.
Vroeger kon ik daar vlotjes mee overweg. Het was eerst DOS, dan basic, pascal pas hierna kwam Windows op met kant en klare soft. In het begin weliswaar nog zeer primitief tegenover vandaag maar het was voor velen een verademing.
Op vandaag ken ik nog enkele basisregels en ongeveer hoe het ging maar reeds jaren niet meer nodig om iets fatsoenlijks te programmeren. Het meeste is nu kant en klaar.
Als we vroeger en databestand hadden, dan moesten we eerst schrijven hoe we dit wilden opbouwen om pas daarna de data te kunnen invoeren. Om van daaruit dan een etiket te drukken, dat was al een hele kunst. Heb maandenlang bezig geweest een databestand te maken voor in de firma. Eenmaal alles klaar, kwam Dbase op de proppen die alles een stuk makkelijker maakte. Als je daarin kon programmeren, dan had je het wel. Eenmaal volledig onder de knie, kregen we windows met vele randprogramma's. Toen was het minder leuk om iets te kreëren. Het plezier van op te bouwen was er af. Op vandaag loont het niet echt meer zelf iets in mekaar te flanzen. Maar we willen van langs om meer.
Zelfs op 3 snelkoppelingen klikken om alles op te schonen wil men automatiseren. Maar misschien is dat het begin van iets moois te leren.
 
Laatst bewerkt:
Met deze batchfile zou CCleaner moeten openen als het Pad klopt waar jij CCleaner hebt geinstalleerd, anders moet je de code even veranderen.

start %SystemRoot%\explorer.exe c:\"Program Files\CCleaner\Ccleaner.exe"

Plak bovenstaande code in een teksteditor en noem deze bijvoorbeeld Opschonen.bat en sla dit ergens op. Daarna een snelkoppeling maken op het bureaublad naar dit bestand.

Je kunt net zoveel regels toevoegen voor programma's die opgestart moeten worden.
Hieronder geef ik een voorbeeld hoe het er uit zou kunnen zien voor het opstarten van CCleaner en Defraggler die beide in de map Program Files geinstalleerd staan.

start %SystemRoot%\explorer.exe c:\"Program Files\CCleaner\Ccleaner.exe"
start %SystemRoot%\explorer.exe C:\"Program Files\Defraggler\Defraggler.exe"
 
Ik zou er een cmd van maken hoor (zie mijn bijlage), anders gaat die batch opstarten telkens je de pc start, en te veel kuisen is ook niet gezond.
Bat raad ik af voor opkuis.
 
Je kan veel beter voor dagelijkse programma's glary utilities gebruiken.
Zo laat ik tijdens het starten van windows mijn browser, mail- en chatprogramma opstarten.
Glary voegt eenvoudig een registersleutel toe, zonder dostoestanden.
In glary ziet het er ongeveer uit als in bijlage.
Klik op "programma toevoegen" en navigeer naar de programfiles of naar je startmenu met snelkoppelingen.
Glary maakt voor u de sleutel aan en bij herstart starten deze programmas op.
Het starten van de pc gaat wel iets trager wanneer je dit doet maar ook met batch files heb je dit vertraagd opstarten.
Dus wil je snel opstarten en occasioneel opkuisen dan is een command (.cmd) nodig.
 

Bijlagen

  • glary.jpg
    glary.jpg
    63.9 KB · Weergaven: 87
Ik zou er een cmd van maken hoor (zie mijn bijlage), anders gaat die batch opstarten telkens je de pc start, en te veel kuisen is ook niet gezond.
Bat raad ik af voor opkuis.

De bat file zal toch maar opgestart worden als er op dubbelgeklikt wordt. Staat toch niet in de opstart.
 
i.v.m. je *.cmd bestand

i.v.m. je *.cmd bestand

Ik heb dit nog staan, een overblijfsel van de microsoft support.
Die kreeg ik van een microsoft medewerker, 't is te zeggen de link daar naartoe.
Zelfs die mensen in Vilvoorde googlen om hun windowsproblemen op te lossen.
De file is bedoeld ter titel van info, gewoon een voorbeeldje met veel inhoud.
Ik ben al lang van plan zo iets in elkaar te steken maar de tijd ontbreekt er nog voor. Ook daarom dat ik deze blijf bewaren.

Toch nog eens bedankt om dit door te spelen!!
 
[OPGELOST]Allen hartelijk bedankt voor de suggesties en uiteindelijk een degelijk werkend *.cmd bestand.
Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan