Beeld niet volledig na nieuwe videokaart met resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
Ik heb een nieuwe videokaart gestoken,driver geïnstalleerd en Windows prestatieindex vernieuwd.
Wanneer ik met mijn vorige kaart een andere resolutie instelde werden beeld en tekst groter of kleiner al naargelang ik een hogere of lagere resolutie koos.
Met de nieuwe kaart krijg ik bij een kleinere dan de maximum resolutie een zwarte rand rond het bureaublad ipv grotere tekst en beeld
De grootte aanpassen via beeldscherm(>tekens groter of kleiner maken) kan ik niet doen omdat dan het waarschuwingsvenster van de firewall dan gedeeltelijk buiten beeld of maar half verschijnt.
Is dit normaal en zo niet wat kan ik er aan doen?Op de andere pc hier werkt het zoals ik het gewoon was
Voor alle duidelijkheid 2 printscreens,de eerste op resolutie 1860 x 1050
de 2e op 1440 x 900
bureablad1680x1050.jpg


bureaublad1440x900.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
klik eens op de knop <<AUTO>> dat op je scherm staat. Normaal moet je scherm zichzelf aanpassen dan.
Deze functie is verder niet afhankelijk van windows en,-of zijn firewalls.

Probeer ook dit Scherm > Menu > size & postition

Kies ook in Windows het hoogste Screenresolutie welke voor je scherm mogelijk is. Staat meestal in de handleiding en op de doos.
Druk daarna nog eens op de <<AUTO>> toets op je scherm

Wat precies ook lijkt is dat je Aero affect uitstaat?
Rechts klikken op een vrije plaats op je bureaublad > aan persoonlijke voorkeur aanpassen > en kies een Aero thema.

Staat Aero thema niet in de lijst? Is je pc dan wel geclassificeerd? Start > Rechts klikken op deze computer > Windows Prestatie index > analyseren
Grafisch en grafische weergave moeten een score hebben van meer dan 3.

Luk het nog steeds niet? Welke is je driver? GeForce?
 
Laatst bewerkt:
De kaart is een ASUS EAH5770/2DI/512MD5/a Radeon HD 5770 512MB GDDR5, Clock Rate 850Mhz, Memory Clock 4.800 GHz, HDMI, DVI, D-Sub, Crossfire ready, Retail
Ik heb zowel de driver van Asus geprobeerd als de driver van AMD,zijnde de deze:
Drivers & Support | GAME.AMD.COM (de laatste omdat ik daar de taal kon kiezen)
ASUSTeK Computer Inc.-Support- (de eerste)
Waneer ik op de toets auto druk krijg ik de melding not avalaible
In het menu kan ik enkel de positie veranderen,niet de beeldgrootte!
Aero heb ik bewust uitstaan omdat ik het zo gewoon ben.
Mijn score is voor grafische toepassingen zowel 3d als andere7,4!
 
Dus je kijkt digitaal dan? dus een DVI aansluiting? Dat merk ik op omdat je zegt dat de auto toets niet werkt, is normaal als je digitaal kijkt.
Kijk je toch analoog dan heb je het menu vergrendeld, zie link voor menu te ontgrendelen.

Owja toch maar eventjes vermelden:

Optimale resolutie 1680 x 1050 bij 60 Hz
Maximale resolutie 1680 x 1050 bij 60 Hz

Kan je eens je scherm aansluiten op een analoge aansluiting en eventueel (rgb),-een andere kabel gebruiken en indien nodig een adapter mocht je geen analoge aansluiting hebben op je pc.
Daarna druk je op de auto toets.

Lijkt wel gek omdat je met windows7 werkt, maar toch lees ik hier en daar dat je eventueel de driver van je scherm moet updaten..
Lees hier hoe: http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200803/20080329132905671_BN59-00716A-Dut.pdf

Het moge duidelijk zijn, dat ik vrijwel zeker ben dat het probleem niet aan je videokaart ligt maar eerder een communicatie stoornis/instelling tussen je scherm en de aansluiting op je video kaart.
Misschien moet je de instellingen eens resetten op je scherm.

Ik hoop ondanks mijn mislukte poging om je te helpen, je toch een oplossing zult vinden
 
De optimale resolutie kan ik niet instellen omdat het dan voor mij allemaal veel te klein is,en groter zetten geeft onjuist beeld op sommige sites,vooral met tekst.
Heb de driver geupdate maar dat geeft geen verschil.
Het is zo dat ik een melding krijg dat de kleinste waarde groter of gelijk aan 960 moet zijn omdat er anders geen juiste weergave zou zijn,maar waarom staat er dan resolutie's in de lijst waar dat veel kleiner is.
De ideale resolutie voor mij is 1440x990 maar die staat niet in de lijst en ik kan op geen enkele manier zelf een resolutie maken,iets wat ik bij mijn vorige kaart wel kon.
Ik moet nu kiezen tussen 1280x960 of 11280x1024 of1440x900,waarbij de eerste alles veel te groot is en als ik het kleiner zet is het te klein,bij de 2e is het beeld licht uitgerokken in de lengte en de laatste dus het verkeerde beeld krijg.
 
Het lijkt er op dat Uw videokaart een formaat weergeeft die niet overeenkomt met Uw scherm (vermoedelijk een 16/9)
1280X960 is een formaat waarvan de breedte/hoogte 1.33 is. 1280/1024=1.25 en 1440/900=1.6
16/9 verhouding geeft 1.77.
Dus zal het vermoedelijk kiezen zijn welke best past. Meet eens Uw scherm en kijk welke verhouding je hebt. Sommige kaarten kunnen dit inderdaad niet aan.
 
Mijn syncmaster T220 is een 16.9 scherm.Vreemd dat de videokaart dus verkeerde formaten weergeeft,toch maar eens contact nemen met de winkel?!
 
Bij uw grafische kaart moet normaal een schijfje bijgeleverd zijn met niet enkel de drivers maar ook beeldschermsoftware. Heb je die geïnstalleerd ?

Of het kan ook komen door verkeerde installatie. Eerst driver installeren en dan grafische kaart inpluggen. Niet eerst inpluggen en dan drivers installeren.
 
Laatst bewerkt:
Bij uw grafische kaart moet normaal een schijfje bijgeleverd zijn met niet enkel de drivers maar ook beeldschermsoftware. Heb je die geïnstalleerd ?

Of het kan ook komen door verkeerde installatie. Eerst driver installeren en dan grafische kaart inpluggen. Niet eerst inpluggen en dan drivers installeren.

Ik heb de drivers van internet gekozen,en ja ik heb eerst de kart ingestoken en dan de driver geïnstalleerd
Zal mijn huiswerk eens opnieuw maken,en de drivers van de bijgeleverde cd nemen.
Toch nog een vraagje,
Hoe kan je nu een driver installeren zonder je videokaart er in?.
 
Of het kan ook komen door verkeerde installatie. Eerst driver installeren en dan grafische kaart inpluggen. Niet eerst inpluggen en dan drivers installeren.

Deze werkwijze is enkel voor plug & play (USB onder andere.
Ik denk niet dat dit opgaat voor videokaarten.
 
Scherm resolutie > geavanceerde instellingen > Adapter > alle modi weergeven > en dan zie je alle mogelijke opties
 
Deze werkwijze is enkel voor plug & play (USB onder andere.
Ik denk niet dat dit opgaat voor videokaarten.

Kan gecontroleerd worden of drivers juist geïnstalleerd zijn
Ga naar configuratiescherm - Apparaatbeheer - beeldschermadaptars
klik op het + teken en beeldscheradaptars word opengevouwen
Staat daar een geel vraagtekentje of uitroeptekentje zijn de drivers niet juist geïnstalleerd.
Verwijder de beelschermadaptar uit apparaatbeheer waar het gele vraagtekentje of uitroeptekentje staat.
Schakel de computer uit en start opnieuw op
Bij het starten van Windows zul je rechts onderaan zien, nieuwe hardware gevonden, stuurprogramma's worden geïnstalleerd.
 
Heb vandaag contact genomen met de winkel en blijkt dat het een typisch verschijnsel is bij ati kaarten.
Mag mijn kaart omruilen voor een gforce,het zal nu een gigabite gtx460 worden.
Hier mag een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan