Beeldschermresolutie wijzigd constant bij opstarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik mijn pc opstart dan staat mijn beeldschermresolutie op 1024x768 maar als ik deze wijzig in 1280x1024 dan blijft deze staan, maar als ik de pc weer opstart dan staat deze weer op 1024x768.
Hoe kan ik dit aan passen zodat deze goed blijft staan.

Ik weet dat ergens in een regestor deze instellingen zijn vastgezet zodat bij opstart de instelling op 1024x768 moet staan, maar ik weet niet meer waar?

Wie kan mij helpen.
 
Ga als volgt te werk:

1. Klik met de rechtermuisknop op een leeg gedeelte van het Windows-bureaublad.

2. Klik op 'Eigenschappen'.

3. Het venster 'Eigenschappen voor Beeldscherm' wordt weergegeven. Klik op het tabblad 'Instellingen'.

4. Gebruik de schuifbalk om de resolutie in te stellen op 800x600 of hoger.

5. Zorg ervoor dat 'Kleurkwaliteit' minimaal is ingesteld op 16-bits. Het verdient aanbeveling de hoogste kleurkwaliteit in te stellen zodat de afbeeldingen het beste worden weergegeven.

6. Klik op 'Toepassen' (oudere versies van Windows moeten soms opnieuw worden gestart nadat beeldschermwijzigingen zijn toegepast).

7. Klik op 'OK'.
 
Ivan,

Bedankt voor je snelle reactie maar dit is niet de oplossing. Ik weet dat men zo de resolutie kan aanpassen maar er staat ergins in een registor dat bij opstart van de pc dat de resolutie naar een bepaalde waarde gezet moet worden. Ik moet dit aanpassen in het registor maar ik weet niet meer waar in het registor.
 
hey Rooy29
noteer dat je beeldscherm instellingen OOK afhankelijk zijn van max waarden van je beelscherm ook noteren dat win zo kan ingesteld zijn dat je enkel de max resolutie kan bekomen na een herstart en die kan je dan " handmatig " bij sturen mogelijks laat de config van de software dit niet toe ?? ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan