Ben je dan zonder vrienden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Reeds verschillende malen kreeg ik aanvragen om als vriend toegevoegd te worden. Telkens ga ik daar liever niet op in. Ik vind het vervelend, zelfs met de messenger altijd berichtjes te krijgen met vragen als ik bezig ben op pc.
Reden van het reageren is dat ik het niet kan/wil opbrengen om mensen te laten wachten tot het beter past om te antwoorden. Ik vind het niet kunnen van niet te reageren als de andere persoon zeker weet dat je online bent.
Ook de veiligheid van die vriendensites vertrouw ik niet zo. Verkies ook niet alles via internet openbaar te maken.

Volgens mij is een vriend iemand die bereid is iets te doen voor een ander, zonder daar iets voor in de plaats te wensen.

Mijn vraag nu :
Is het abnormaal van niet in te gaan op dergelijke invitaties?
Als ik er niet op inga, is de uitnodiger dan niet in zijn gat gebeten "op zijn Vlaams"
Word ik dan aanzien als iemand die liever geen vrienden maakt?
 
Het is zeker niet abnormaal om niet in te gaan op invitaties van sociale netwerksites of MSN contacten. Het is eerder een bewuste keuze... Mijn officiële MSN naam is zelfs onbruikbaar geworden door iedereen zomaar toe te voegen. Als ik online kom wordt ik overstelpt door alle mogelijke nationaliteiten (lachen) Mensen die me destijds geholpen hebben met maken van animaties, webdesign en vele andere zaken. Mensen van alle leeftijden en van buiten Europa.
Zij betekenen nog heel veel voor mij en heel af en toe log ik nog eens in. Maar dan is het wel
super hectisch.. Daarom heb ik destijds beslist om per gebruikersgroep een afzonderlijk MSN adres aan te maken. Voor pctuts heb ik er ene apart, voor m'n werk, voor m'n dichtste vriendenkring, enz... Telkens onder een alias, zodat enkel die personen weten wie ik ben.
Hier sta ik bekend onder Stallion, onder Facebook onder een andere naam, op animatieforums nog een andere alias enz... Klinkt verwarrend,maar als je het dagelijks gebruikt vergeet je de namen en logins niet meer. Kies je er dus voor om niet zomaar iedereen toe te voegen en om op een andere manier contacten te leggen, dan is dit een terechte keuze. ;)

Als je aliassen gebruikt kunnen ze niet "in hun gat gebeten" zijn want ze weten van je bestaan niet af of ze zijn het niet zeker dat jij het bent :p
 
Ja, sorry Mik, maar ik vind toch dat jij zelf de baas bent over je zelf en dat ook moet blijven.

Als jij iets niet wilt, moet je dat ook niet doen en alleen dingen doen waar je zelf achter sta.

Als jij geen zin heb om ergens op te antwoorden, doe dat dan niet.

Verplichtingen bestaan op internet niet, dat is iets wat men zichzelf misschien wijs probeert te maken, maar zoiets geldt in iedergeval niet voor mij.

Vrienden vind ik ook altijd een eng woord. Kenissen vind ik altijd een betere woordkeuze.
Wat zijn vrienden ? Ik heb echt geen idee ?
Ik heb maar 1 vriend en dat is mijn vrouw. Dit is iemand die ik voor de volle 100% vertrouw en waarmee ik alles deel in mijn leven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan