Berichten verwijderen in Moz. Thunderbird via menu en knoppen niet meer mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Calus

Gast
Sinds een paar dagen kan ik in Thunderbird geen berichten meer verwijderen via de normale weg, d.w.z. via de knoppen ''verwijderen'' en ook niet via de optie in de menubalk.
De enige manier om berichten te verwijderen is alleen nog mogelijk door het bericht te seleteren en met de muis te slepen naar de prullenbak en daarna werkt de knop ''Verwijderen'' wel.....

Heb Thunderbird ge-de-installeerd en opnieuw ge-installeerd, geen oplossing m.b.t. geschetste probleem.
De .msf-bestanden verwijderd, geen oplossing m.b.t. geschetste probleem.

Mijn Thunderbirdversie is 24.2.0, OS Windows Vista Ultimate 32 bit.
Hoe los ik dit probleem op?
 
Beste Calus, een onmiddelijke oplossing voor je probleem weet ik niet, maar vind het wel iets eigenaardigs.
Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn, dat de prullenbak in Thunderbird boordevol zit. Maak je die regelmatig leeg na verwijderen van berichten?
Wat gebeurd er als je een bericht selecteerd en op de Delete toets drukt van je toetsenbord.
 
Hey Calus,

Sinds een paar dagen

Dan denk ik in eerste instantie aan het terugzetten van een herstelpunt om terug te keren naar een tijdstip van normale werking.

OS Windows Vista Ultimate 32 bit.

Servicepack 1 kan je hier downloaden, voor servicepack 2 kan je hier terecht. Installeer eerst SP1 en na een heropstart is SP2 aan de beurt. Nadien laat je best je PC (via Windows Update) zoeken naar ontbrekende updates zodat je deze ook kan downloaden en installeren.
 
De prullenbak wordt regelmatig geleegd en er zit echt niks meer in.
Ook op de delete-toets volgt geen enkele reactie.
Systeemherstel doe ik alleen in het uiterste geval (er kan namelijk een hoop misgaan bij gebruik van dat medium).
Bedankt in elk geval voor de reacties tot dusver.

Calus
 
Systeemherstel doe ik alleen in het uiterste geval (er kan namelijk een hoop misgaan bij gebruik van dat medium).

Ik heb er eigenlijk nog geen nare ervaringen mee gehad. Er is geen garantie, maar de mogelijkheid bestaat dat je probleem door deze actie is opgelost. Vertrouw je het niet of vind je dit een onveilige actie, dan kan je op veilig spelen door eerst een schijfkopie / image te maken van je systeem.

Vergeet zeker ook niet de servicepacks en updates te installeren, deze zijn zeker nodig voor het goed en veilig functioneren van je Windows.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, lees vooral eens het allerlaatste bericht .

Zou het kunnen dat er een foutje in de link is geslopen? Ik krijg immers het volgende als resultaat als ik hem aanklik: "Het opgevraagde onderwerp bestaat niet."
 
Wellicht zou je ook rechtstreeks naar je gmail,hotmail of andere accounts kunnen gaan om wat na te kijken.
Ik zou toch eens proberen met AdwCleaner en Mbam. Ik doe dat als ik iets verdacht merk bij ge-Google of een andere actie die eigenaardig doet.
 
Beste Hobbyman,
Ook Mbam en zelfs SpyHunter (een geweldig programma!) heb ik op het probleem losgelaten, maar helaas zonder resultaat.
Het niet kunnen verwijderen van berichten via de menu-optie of het gebruik van de knoppen in Thunderbird bestaat nog steeds.
Ik heb alleen de mogelijkheid de niet langer gewenste berichten via de ''drag & drop''-methode naar de prullenbak te transporteren en vervolgens de prullenbak te legen.
Omslachtig zeker, maar het werkt.
Bedankt voor het meedenken en groeten,
Calus
 
Ik denk niet dat het de bedoeling is om privé-berichten in de openbaarheid te gooien, maar anderzijds is het (denk ik) ook niet de bedoeling om topics op te lossen via diezelfde privé-berichten.

Calus liet me net het volgende weten, via privé-bericht dus:

Calus zei:
Beste Grominet,

Tip #8 heb ik in het verleden al verschillende malen uitgevoerd, helaas zonder resultaat.
Bedankt voor meedenken!
Calus
 
SpyHunter 4 van Enigma Software wordt op steeds meer websites aangeboden in verwijderinstructies en handleidingen om malware, adware, en andere ongewenste software te verwijderen. Echter zijn deze websites er geheel op gericht om SpyHunter 4 te verkopen, en niet om de omschreven problemen te verhelpen, en vaak is SpyHunter 4 niet eens in staat om de problemen op te lossen die op de betreffende webpagina staan vermeld. SpyHunter 4 wordt dan ook over het algemeen als gratis malwarescanner en removaltool aangeboden, maar voor het verwijderen van schadelijke software dient u het programma altijd aan te kopen, het verwijderd namelijk zonder licentie maar enkele items en vaak zijn dat enkel wat tracking cookies.

Bron + extra info: SpyHunter 4 - Informatie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan