Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier het probleem (als het al een is) dat ik de bestanden die ik in men mappen zie staan in het normale zwart zie staan (de tekst) en ook dat sommigen in het blauw staan en ook na een tijd zo van zwart naar blauw veranderen.
Lijkt me ook dat na verloop van tijd sommige bestanden niet meer werken (mp3, mpg enz )

Ik heb 1 jaar terug eens een crash gehad van men systeem waardoor ik bestanden kwijt was ... ik heb nu ook een aantal bad clusters op de WD SATA schijf.

Ik vrees dus dat de schijf er na verloop van tijd eens mee zal op houden, weet niet of die kleuren daar iets mee te maken hebben.
Vroeger had ik dit niet ?

En een 2de vraag is ook =>

Ik surf met Mozilla firefox ik heb nu ook regelmatig dat ik na verloop van tijd geen net verbinding meer krijg (of tenminste niet kan surfen en geen mails kan sturen of binnen krijgen) icoontje staat nog steeds verbinding.

Als ik de pc herstart dan werkt alles weer MAAR tegenwoordig wil hij puur nooit nog herstarten (duurd enorm lang) en ik moet ook handmatig op afsluiten klikken van bepaalde software ...

heb dit eigenlijk na een upgrade van Mozilla maar of het daar aan ligt ?

Het stoord wel enorm ... dit heb ik tegenwoordig alle dagen.

Hopelijk krijg ik via deze weg hulp (y)
 
picture.php


hier een snapshot !!!
 
Snapshot is niet doorgekomen.
Probeer eens HDDregenerator.
Downloaden, uitpakken in de temp map die word voorgesteld.
De setup start automatis.
Na voltooien van de setup start je het programma en laat een opstartbare cd branden.
Vanaf deze cd kan je dan de schijf regenereren en de bad clusters terug leesbaar maken.
Het programma is wel shareware, ik heb het nog niet gebruikt en weet niet of het programma voldoende functioneel is om efficient te werken.
Eens kijken of je systeem terug stabieler word.
 
Aanvulllend op wat nijltjetweetie zegt zijn er natuurlijk nog andere dingen die een systeem instabiel of traag doen lopen.

Ik veronderstel dat je voldoende opschoont qua schijf- en registerfragmentatie? anders zeker al de moeite waard.

anti-spyware is up to date?

Ik zou precies je opstartprogramma's wat aanpassen ook als ik hoor dat je veel terug sluit na de opstart. Als die onnodige progs niet meer mee starten tijdens de boot gaat het ook een pak sneller natuurlijk.
 
wel de blauwe bestanden zijn ' gecomprimeerde ' bestanden , ingepakt om schijfruimte vrij te maken , ergens heb je een instelling gewijzigd die je om de 'zoveel ' dagen dit automatisch voor je doet
 
Gabriel, waar kan ik dat ergens vinden dan ?
Ben toch vrij goed op de hoogte wat ik met men systeem doe en ik heb eigenlijk die instelling nooit veranderd ? Is dat de reden dat ik sommige bestanden lijk te verliezen ?
Het lijkt mij dat er bestanden die werken na een tijd niet meer te openen zijn ... kan zoals ik zei zijn dat die niet werkten (na die crash) maar ik meen toch te weten dat ik bepaalde mp3's al had afgespeeld en dat ze dan ineens niet werken.

Ik ben dus een beetje bang voor alles kwijt te spelen !!! (heb wel een externe backup schijf maar toch)

Wel al regelmatig men c schijf geformateerd en Xp er weer op.
Cleanen en defragmenteren doe ik regelmatig.

thanks guys, ik ga eens wat uittesten wat hier al staat.
 
Bestanden kwijt spelen door comprimeren lijkt me nogal raar he.
Bij het afspelen van die mp3, is het de mp3 wel die niet meer werkt, of is het de player?
In geval van windows media player (deze word toch het meeste gebruikt) lijkt het me dat het systeem (xp dus) door de beschadigde sectoren onstabiel word, zo ook windows media player.
Dit is eenvoudig uit te zoeken.zet die mp3 bestanden eens op usb, of op cd en speel ze af op een ander stabiel systeem.
Werkt dit, dan is het niet de mp3 die slecht is, maar het systeem zelf dat fouten maakt.
Daarom dus die HDDregenerator.
Als je met de sharewareversie niet voldoende mogelijkheden hebt, laat dan even weten.
Ik stuur je dan wel pm.

PS wat dat kwijtspelen betreft geef ik je toch de raad om een volledige systeembackup te maken op je extern apparaat.
Daarmee kan je je volledig systeem overzetten op een nieuwe schijf in geval deze schijf volledig de geest geeft.
 
blijkbaar is een 'eenvoudige ' zaak voor de ene moeilijker dan voor een ander
dublel klik op 'deze computer ' rechter klik op je harde schijf , en kies voor eigenschappen , onderaan staat : bestanden comprimeren , aan of uitvinken
maar je formateerd regelmatig ??? ga eens naar verkenner en kijk eens hoeveel gebruikers er zijn ?? ook eens de beveiligde bestanden laten nazien ( scf /scannow ) en of een gewone schijf controle kan ook al veel wonderen doen ( scandisk )
maar bestanden weg ??? geloof ik geen snars van ,zie maar naar vorige antwoorden
 
blijkbaar is een 'eenvoudige ' zaak voor de ene moeilijker dan voor een ander
dublel klik op 'deze computer ' rechter klik op je harde schijf , en kies voor eigenschappen , onderaan staat : bestanden comprimeren , aan of uitvinken
maar je formateerd regelmatig ??? ga eens naar verkenner en kijk eens hoeveel gebruikers er zijn ?? ook eens de beveiligde bestanden laten nazien ( scf /scannow ) en of een gewone schijf controle kan ook al veel wonderen doen ( scandisk )
maar bestanden weg ??? geloof ik geen snars van ,zie maar naar vorige antwoorden


Kleine correctie
Het moet zijn sfc /scannow
 
Ik ben ook geen kenner hé, ik trek men plan heb ook altijd alles zelf uitgezocht dus er zijn dingen die ik niet weet !!!

Bestanden weg niet maar bestanden die er nog staan maar niet meer open gaan ...

Zoals ik al zei kan het dan ze er nog staan van die vorige crash dat ze het van toen al hadden maar ik dit nog niet gezien had maar het lijkt mij van niet.

Bijvoorbeeld een jpeg bestand ... krijg ik met niet veel meer open maar wel met irfanview ... dan zie ik een halve foto en het andere stuk is grijs !!!!

Ik heb ondertussen Hirens Boot cd gemaakt en daar staat HDDScan op (is dit ook goed, of is dat hetzelfde als HDDRegenerator ?)

Ja ik formateerde vroeger regelmatiger dan nu, 1 a 2 x per jaar doe ik dit toch !!!

Nijltjetweety thanks zal dat eens doen.

Heb nog geen HDD Scan gedaan wou eerst zeker zijn !
 
Ik zou dat formateren toch maar wat beperken hoor.
Het is een behoorlijke belasting van je schijf.
Het verschil met HDDregenerator heb ik net uiteengezet in reactie op je PM he.
Voor de andere leden hier een copy ervan.

Wat het programma doet is de nog leesbare bestanden van de slechte sectoren terug leesbaar maken (dat kan niet met hirens, die scant enkel) copieren en verplaatsen.
Die bestanden worden terug leesbaar door hermagnetisatie van de beschadigde sectoren, dat is vaak voldoende om een goede backup te maken van je huidige systeem.
Die hermagnetisatie is helaas maar tijdelijk, je kan je schijf niet terug in nieuwstaat hebben hierdoor.
Toch blijven die bestanden voor windows op dezelfde plaats staan, ze worden enkel op de harde schijf verplaatst.
Dit is voldoende om een goede backup te maken van je systeem die je dan kan overzetten op een nieuwe schijf.
Zo vermijd je dat je de fouten uit je oude schijf erft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan