Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
[FONT=&quot]Bij de downloads staan verschillende programma's voor het opkuisen van je register en pc.
Ik heb juist een pc van een kennis terug werkbaar gemaakt, dat ding was verdomd traag en luisterde slecht.
Nu hij terug zo goed als in orde is zou ik er twee programmaatjes op willen installeren, één voor het opkuisen van het register en één voor de pc.
Omdat zij niet erg computer onderlegd zijn had ik een one-klick-cleaner in gedachte.
Je weet we zo'n programma dat met één druk op de knop een opkuisactie uitvoert.
Ik hoef geen opsomming van wat er allemaal in de download bevindt, alleen (gratis) het beste programma voor het opkuisen van het register en eentje voor de pc.

Wie weet wat tegenwoordig de beste programmaatjes daarvoor zijn?

Alvast bedankt![/FONT]
 
Cleaning PC

Cleaning PC

Hoi allemaal, uit mijn ervaring en uit testen blijkt een programma zoals ccleaner niet optiemaal te werken. Wel weet ik dat sommige mensen meer problemen gaan krijgen dan het al was door ccleaner te gebruiken. Dit mede door weghalen van sommige bestanden die nodig blijken te zijn voor sommige programma's. Wel kan ik een tip geven waar ik nog geen problemen van heb gelzen cq gehoord, is het programma: SPEEDUPMYPC. Dit is een geweldig programma die echt alles verwijderd dat geen functie meer heeft.

Echt een aarader.

Groetjes JPC
 
Register opkuisen en pc-leken gaat echt niet samen.
Bij elk programma moet je eerst een backup maken en daarna elke registersleutel nakijken of deze wel weg mag (en niet alles als vanzelfsprekend aannemen wat het programma aangeeft).
 
Register opkuisen en pc-leken gaat echt niet samen.
Bij elk programma moet je eerst een backup maken en daarna elke registersleutel nakijken of deze wel weg mag (en niet alles als vanzelfsprekend aannemen wat het programma aangeeft).

Dat is de reden waarom ik een programma zoek dat niet te veel verwijdert en automatisch backups maakt...
 
Dat is de reden waarom ik een programma zoek dat niet te veel verwijdert en automatisch backups maakt...

Er bestaat geen enkel registerprogramma dat "NOOIT" teveel verwijdert.
Zelf gebruik ik:
- CCleaner
- JV 16 PowerTools
- Ashampoo WinOptimizer
- TuneUp Utilities
- Advanced WindowsCare V2 Personal

BackUps worden automatisch of handmatig gemaakt. (zelf instellen)

Elke registerregel kijk ik na om te zien bij welk programma deze behoort en of deze wel weg mag.

Op 5 jaar heb ik nog maar 3 maal een backup moeten terugzetten.

Zorg er wel voor dat u "WEET" waarheen de backups worden weggeschreven. U kunt daar best zelf een map voor maken.
Eén hoofdmap en vervolgens per programma een submap maken.
 
Om een format te vermijden zou ik geen windows nemen hoor :p

Maar de alternatieven zijn ook niet echt voor beginners he.

Wat het grote voordeel is bij regseeker is dat de gevonden registersleutels gemarkeerd zijn.
De groene kan je altijd wissen, de ongeldige en de rode sleutels laat je best eens nakijken.
Zo kan je het register minder snel laten vervuilen, en om de zoveel tijd kan iemand anders eens naar de pc kijken.
De back up zit waar die hoort, in de map regseeker/back up.
Je moet nooit zoeken.
Je kan ook eenvoudig je internetgeschiedenis ermee wissen, zelfs de geschiedenis van index.dat in de map cookies.
Deze vind ik het meest veilig, ik gebruik het reeds 5 jaar en zet het steeds op de pc die ik installeer voor mezelf en voor vrienden.
Het programma is opgenomen in de downloadsectie van het forum.

Verder gebruik ik error repair, het is van een microsoft partner en heb er nooit problemen mee.
Het is niet gratis.
Ik kan je een .txt file sturen voor de versie die ik gebruik met een aantal serials.
En voor de vervelende beestjes malwarebytes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan