Beste fotobewerkingssoftware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Smit

Overleden
Weten jullie een lijstje op internet staan met de top 10 voor fotobewerkingssoftware

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Hi Jan, ik krijg in google toch vrij veel hits over het onderwerp... heb trouwens al verschillende software aangekaart wat dat betreft.
Zoek je iets speciaals?
PSP dacht ik dat die wereld wijd het meest werd verkocht, maar een kennis dacht photoshop dus het werd een discussie vandaar zelf gebruik ik Paint Shop Pro en ben daar zeer te vreden over
 
Wat het meest gekocht wordt weet ik niet.
Vind photoshop niet vriendelijk om mee te werken... zoals ik ergens al heb gezegd: een goede programma heeft geen handleiding nodig, daar zeg ik niet dat photoshop een slechte is maar je hebt dat er wel bij nodig :)
Heb je die Picasa2 al geprobeerd?
 
Wat het meest gekocht wordt weet ik niet.
Vind photoshop niet vriendelijk om mee te werken... zoals ik ergens al heb gezegd: een goede programma heeft geen handleiding nodig, daar zeg ik niet dat photoshop een slechte is maar je hebt dat er wel bij nodig :)
Heb je die Picasa2 al geprobeerd?
Nee heb ik nog niet geprobeerd, maar onze docenten club heeft gekozen voor Digitale foto bewerking voor senioren van Addoo Stuur en daar zit het programma van ArcSoft PhotoStudio 5.5 bij in begrepen dus daar gaan we mee aan de slag 8 lessen van 2 uur voor Senioren

Moet voor September daar oven een dia presentatie maken met powerpoint dus werk ( vrijwilligers ) zat
 
Er is veel goede software beschikbaar voor fotobewerking maar als ik mag kiezen zou ik met Paint Shop Pro liefst werken. De ondersteunende helpdesk in het programma is prachtig en zeer handig gemaakt.
Adobe Photoshop CS3 zal waarschijnlijk wel de beste stuff zijn maar dan ga je veel meer lessen nodig hebben dan 8 x 2 uur. Het is serieus studeren geblazen met Adobe en op die leeftijd wil dat wel eens niet meer lukken!
Ik geef zelf lessen PSP ook aan mensen vanaf 40j ongeveer. Ik doe dit met voor de beginners ook 8 lessen van 2.5 uur. Persoonlijk vind ik dat zelfs nog te weinig. Er moet meer tijd ingelast worden om te oefenen met begeleiding erbij. 10 lessen zou beter zijn!

PS: De mooie filters van Adobe en PSP zijn compatibel met elkaar wat een oneindig groot voordeel is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan