Status
Niet open voor verdere reacties.
hy,

wat is volgens jullie de beste site om muziek te downloaden , ben in mijn vrije tijd amateurDJ en zoek goede muziek voor op feesten .Je kent het probleem als er plaatjes aangevraagd worden dan heb je dat liedje natuurlijk niet op je laptop .Ach ja ik speel met VirtualDJ en Laptop mengpaneel van Hercules MK2
 
ik weet niet of je op de hoogte bent over zoiets maar als je op feestjes speelt met laptop(dat mag)moet je de orginele muziek ook bij hebben,of het bewijs dat je het via internet gekocht heeft dit in verband met sabam regels,zoniet staan er zware boete's op en kunne ze het feest stilleggen hiervoor
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus moet ik telkens mijn cd,s meenemen ook al staan ze op mijn laptop .
en als ik download van iTunes of ander betalende muzieksite hoe kan ik dat dan bewijzen dat het betaald is .

rudy ; is dat ook voor privé feestjes met de sabam regels
 
volgens de regels van sabam moet je alles bijhebben ook staan deze op laptop.
Voor zowel prive party's en andere feestjes waar meer dan 2 personen aanwezig zijn moet je zelfs normaal sabam betalen.
Per liedje dat op je laptop staat en je hebt het orgineel niet of een aankoopbewijs bij word je beboet en die sommen kunnen hoog oplopen

Ik zal eens een ander voorbeeld geven,op een werf in de straten inGent staat een radio te spelen op het 4de verdiep die je tot op de straat hoort,zij zijn in overtreding met de geluidsnorm en in overtreding met sabam en kunnen beboet worden

Normaal moet je een playlist hebben van de liedjes die je gespeeld hebt op een feest
 
Hier kan je alles lezen (SABAM) over wat te doen bij het downloaden en afspelen van muziek.

U dient (thuis) in het bezit te zijn van de originele geluidsdragers en/of downloads. Wat de downloads betreft kunt u bij een eventuele controle bewijzen dat ze legaal werden gedownload aan de hand van uw loginnaam en wachtwoord van de legale downloadsite, én door middel van de aankoopbewijzen.


Enkele redenen die hiervoor in aanmerking komen:
  • Het frequenter gebruik door DJ’s van laptops en andere digitale technologieën om hun DJ-activiteiten uit te oefenen.
  • Door nummers te kopiëren kan een DJ compilaties maken, wat ook het transport van de geluidsdragers aanzienlijk vergemakkelijkt.
  • Een kopie biedt bovendien een garantie tegen diefstal, beschadiging of slijtage van de originele geluidsdrager. De originele geluidsdragers kunt u gerust thuis laten. Dit geldt eveneens voor de reproductie van originele dragers op de harde schijf van een pc.
Wat zijn de voorwaarden?
  • Een DJ-licentie hoeft u enkel aan te vragen indien u wenst te draaien met kopies van legaal verworven cd's, vinyl, downloads, etc. Indien u enkel met originelen (dus ook originele downloads!) zou draaien, dan is een licentie niet vereist.
  • U dient (thuis) in het bezit te zijn van de originele geluidsdragers en/of downloads. Wat de downloads betreft kunt u bij een eventuele controle bewijzen dat ze legaal werden gedownload aan de hand van uw loginnaam en wachtwoord van de legale downloadsite, én door middel van de aankoopbewijzen.
  • De licentie is strikt persoonlijk. Enkel aan u wordt de toelating verleend om met kopies van uw legaal verworven muziekcollectie te werken. Dus geen andere DJ mag uw kopies gebruiken indien hij/zij zelf niet in het bezit is van de originelen en indien hij/zij zelf niet over een DJ-licentie beschikt.
  • Kopies maken van Karaokebestanden is verboden.
  • U dient een jaarlijkse vergoeding te betalen van 258 EUR + 6% Btw. Voor het eerste jaar wordt enkel het aantal maanden gerekend vanaf de maand van aanvraag.
Indien u interesse hebt, dan dient u enkel uw adres, DJ-naam en eventueel uw btw-nummer/ondernemingsnummer door te mailen naar lien.vandevelde@sabam.be. De factuur wordt dan eerstdaags opgemaakt. Van zodra de betaling gebeurd is, laten wij u de ondertekende licentie thuis toekomen.
Bron: www.sabam.be
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan