besturings syteem komt op bij starten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
het besturings systeem (boot)

laat me kiezen

windows7 de goede installatie


windows7 de oude versie , waar ik probleem tegen kwam


windows oude versie weg doen kan dat ???

SAM_0502.jpg
 
Laatst bewerkt:
het besturings systeem (boot)

laat me kiezen

windows7 de goede installatie


windows7 de oude versie , waar ik probleem tegen kwam


windows oude versie weg doen kan dat ???

Bekijk bijlage 7309

het kan als de besturing niet meer op je pc staat. ga naar start->uitvoeren->msconfig->boot.ini->alle opstartpaden controleren. hij gaat dan een fout geven op de boot.ini die geen referentie meer heeft en dan kan je dat pad verwijderen.
 
het kan als de besturing niet meer op je pc staat. ga naar start->uitvoeren->msconfig->boot.ini->alle opstartpaden controleren. hij gaat dan een fout geven op de boot.ini die geen referentie meer heeft en dan kan je dat pad verwijderen.

Dit topic is geplaatst in de category Windows7, dus ik ga er van uit dat het hier dus om deze besturing gaat.
Windows7 heeft geen boot.ini bestand meer. Deze is vervangen door een BCD of ook wel Boot Configuratie Data. Zoals ik gezegd heb gaat het verwijderen het gemakkelijks met het programma EasyBCD
 
het was opgelost met Download EasyBCD 2.0.2 - NeoSmart Technologies

tenminste wat ik vroeg is weg
ik kom toch in dat veld en paar sec wachten dan gaat ie naar startpagina windows
 
wat de ts bedoelt is dat bij gebruik van de easyBCD , dat je dan de 2 bootsektors vermeld zij staan ...en hier dan de 1 van de 2 kunt selelecteren om deze te verwijderen ..
der zijn meerdere opties mogelijk maar in dit geval heeft de ts de slechte bootsektor verwijderdt...

**wat ik me nu afvraag ..had de ts alleen maar last van een 2 bootsektor of heeft de ts eerder 2 versies geinstalleerdt gehad en daardoor ook de 2de bootsektor bijgekregen ..indien zo heeft de ts dan deze 2 OS ook terug verwijderdt ..
en daardoor dan de optie om telkens te moeten kiezen welke versie hij wilde opstarten ..
**indien hij de windows old wil verwijderen moet hij dit via schijfbeheer doen met administrator rechten en de betreffende partitie aanklikken met rechts en formateren ...of verwijderen kiezen ..
negeer de waarschuwing die van windows komt maar wees er 100% zeker van dat je de juiste verwijderd..neem je de verkeerde zal je systeem niet meer opstarten ..
 
Als ik dit lees : het besturings systeem (boot) laat me kiezen ga ik er van uit dat hij het bootmenu bedoeld.

Windows.old staat meestal niet op een aparte partitie, maar op de schijf waar ook de nieuwe Windows wordt geinstalleerd. Dus Formatteren gaat dan niet lukken. Tenzij je gekozen hebt om de nieuwe installatie op een andere partitie te installeren.
 
ik denk niet dat er een windows.old vermeld sta maar eeder dat de ts deze zelf zo noemt om het gemakkelijker uit te kunnen leggen : het is aan de ts om dit recht te zetten !
wat ik echter vermoed is dat de ts 2x windows 7 had geinstalleerd en dat hij of zij er nu 1tje wenst te verwijderen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan