E-mail Betrouwbare afzenders

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik vond de procedure wel om een afzender toe te voegen aan de betrouwbare afzenders.
Om deze procedure te beginnen moet men eerst een bericht van de afzender hebben ontvangen.
Maar hoe kan ik een betrouwbare afzender toevoegen als ik nog nooit een bericht kreeg van deze afzender?

Met andere woorden : Ik ken het mailadres van iemand. Maar als die persoon mij een mail stuurt, zie ik dat bericht nergens toekomen, ook niet in de spam.
Hoe kan ik dat mailadres toevoegen in de lijst van betrouwbare afzenders ?

( Ik hoop dat ik deze vraag voldoende duidelijk opgesteld )

Het is wel verstandig om te hebben, SPF is de minimale vereiste tegenwoordig maar ik zou DKIM er ook bij nemen.
Zegt verder niets over spammers, want die hebben dat ook wel.
Voor de site, niet deze hier, die ik wel beheer nl. van sportclub is dat idd. wat we nakijken. We hosten bij Versio daar en die hebben dat tamelijk goed in orde.

Voor spammers moeten er nog aparte maatregelen worden genomen en PCTuts vb. heeft daarvoor een plugin geinstalleerd op Xenforo platform die behoorlijk goed zijn werk doet.

Uit de header blijkt in ieder geval dat SPF slaagt en dat de mail via TLS is verzonden. Dat ziet er op zichzelf netjes uit. Het zou interessant zijn om ook te kijken of DKIM aanwezig is en of DMARC wordt gevalideerd. Dan krijg je een completer beeld van de mailauthenticatie. Uiteraard zegt dat nog niet alles over de afleverbaarheid van e-mail; ook de reputatie van het IP-adres en de inhoud van het bericht kunnen meespelen.

Persoonlijk heb ik geen ervaring met leaseweb, dus daar kan ik niets over vertellen.

Terug
Bovenaan