Betterbird

Betterbird 128.9.2esr-bb25

Enkel Leden kunnen Downloaden, maak je gratis Lid.

Dat hoefde idd. niet - heb ik al aangegeven in de een van de eerste posts.
Je moet en kan het profiel van Thunderbird gewoon gebruiken in Betterbird en zelfs beide blijven gebruiken.

Maar dan moet je wel even in de handleiding lezen hoe dat moet...

Heb ondertussen al 5 keer gemekker gekregen voor donaties, waarom zou ik in godsnaam doneren voor iets dat ik niet kan uittesten voor dat gemekker. begon.

@PhilipV , jij zij gisteren dat ik moest verhuizen naar de VS, ik heb een paar gewoontes van daar overgenomen toen ik daar woonde, ik geef tips, nadat ik lekker gegeten had, niet daarvoor.

Dat klopt, maar ik vind nergens een optie om de sortering om te keren. In Thunderbird is er een balkje bovenaan de lijst waar je met een simpele klik op "Datum" de manier van sorteren kan omkeren.

Dat klopt, maar ik vind nergens een optie om de sortering om te keren. In Thunderbird is er een balkje bovenaan de lijst waar je met een simpele klik op "Datum" de manier van sorteren kan omkeren.
1745962916198.png

In Betterbird kun je de sortering van je e-mails op datum eenvoudig omdraaien zodat de nieuwste berichten bovenaan staan. Hier zijn twee methoden om dit te doen:

🔄 Methode 1: Klikken op de kolomkop

De snelste manier is door te klikken op de kolomkop "Datum" in je berichtenlijst: (Filteren op datum - is dat mogelijk? : r/Thunderbird - Reddit)
  1. Open de map waarin je je e-mails wilt sorteren (bijvoorbeeld je inbox).
  2. Klik eenmaal op de kolomkop "Datum" bovenaan de berichtenlijst.
  3. De volgorde wordt nu omgekeerd: de nieuwste berichten verschijnen bovenaan.
  4. Klik nogmaals om de volgorde opnieuw om te keren.

Deze methode is snel en werkt direct zonder instellingen te hoeven aanpassen.

⚙️ Methode 2: Instellingen aanpassen via de Configuratie-editor​

Als je wilt dat de sortering standaard altijd op datum aflopend is, kun je de configuratie-instellingen aanpassen:
  1. Klik op de menuknop (de drie horizontale lijnen) rechtsboven en kies Instellingen.
  2. Scroll naar beneden en klik op Configuratie-editor.
  3. Klik op Ik accepteer het risico! om toegang te krijgen tot de instellingen.
  4. Zoek naar de volgende instellingen:
    • mailnews.default_sort_type en stel deze in op 18 (voor sorteren op datum).
    • mailnews.default_sort_order en stel deze in op 2 (voor aflopende volgorde).
Let op: deze instellingen worden niet automatisch toegepast op bestaande mappen. Om de nieuwe instellingen toe te passen, klik je met de rechtermuisknop op de map (bijvoorbeeld je inbox) en kies je Eigenschappen > Map herstellen.

🧵 Threaded (Gespreks) weergave

Als je de "Gespreksweergave" gebruikt, worden berichten gegroepeerd per gesprek. In dit geval wordt de sortering per gesprek toegepast, maar de volgorde binnen een gesprek kan variëren. Er is momenteel geen optie in Betterbird om de volgorde binnen gesprekken om te keren, maar dit is een onderwerp van discussie binnen de gemeenschap .

In Betterbird kun je de sortering van je e-mails op datum eenvoudig omdraaien zodat de nieuwste berichten bovenaan staan. Hier zijn twee methoden om dit te doen:

🔄 Methode 1: Klikken op de kolomkop

De snelste manier is door te klikken op de kolomkop "Datum" in je berichtenlijst: (Filteren op datum - is dat mogelijk? : r/Thunderbird - Reddit)
  1. Open de map waarin je je e-mails wilt sorteren (bijvoorbeeld je inbox).
  2. Klik eenmaal op de kolomkop "Datum" bovenaan de berichtenlijst.
  3. De volgorde wordt nu omgekeerd: de nieuwste berichten verschijnen bovenaan.
  4. Klik nogmaals om de volgorde opnieuw om te keren.

Deze methode is snel en werkt direct zonder instellingen te hoeven aanpassen.

🧵 Threaded (Gespreks) weergave

Als je de "Gespreksweergave" gebruikt, worden berichten gegroepeerd per gesprek. In dit geval wordt de sortering per gesprek toegepast, maar de volgorde binnen een gesprek kan variëren. Er is momenteel geen optie in Betterbird om de volgorde binnen gesprekken om te keren, maar dit is een onderwerp van discussie binnen de gemeenschap .
Die methode kan ik perfect gebruiken in Thunderbird, maar in Betterbird heb ik geen kolomkoppen boven de lijst met mails.
Dus is mijn vraag eigenlijk: hoe kan je die kolomkoppen in Betterbird te voorschijn "toveren".

Het is mogelijk dat in Betterbird de kolommen in je inbox geen kopteksten tonen. Dit kan gebeuren wanneer de weergave is ingesteld op de "Cards View" in plaats van de "Table View". In de Cards View worden berichten weergegeven als afzonderlijke kaarten zonder kolomkoppen, terwijl de Table View een traditionele tabelweergave biedt met kolommen zoals "Van", "Onderwerp", "Datum", enzovoort.

Hoe schakel je over naar de Table View?​

1. Open Betterbird en ga naar je inbox.
  2. Klik op het pictogram naast de knop voor de Snelle filter (meestal rechtsboven in het berichtvenster).
  3. Selecteer "Table View" in het menu dat verschijnt.

Als alternatief kun je de weergave-instellingen aanpassen via het menu:
  • Ga naar Weergave > Indeling > Tabelweergave.
Dit zou de traditionele kolomkoppen moeten herstellen. Deze oplossing wordt ook aanbevolen door de Thunderbird-community en wordt bevestigd door gebruikers die hetzelfde probleem ervoeren.

Terug
Bovenaan