beveiligen mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Moet mijn portable harde schijf voorlopig eens uitlenen aan mijn zus omdat de hare defekt is en ze die wil gebruiken om bestanden over te zetten.Natuurlijk staan er op deze portable harde schijf documenten van mij.Hoe beveilig ik die het best zodat ze er niet aankan.Liefst gratis progje.Gebruik nu encryptonclick maar duurt nogal lang vind ik.Bestaan er andere oplossingen[OPLOSSING]
Is toch gelukt.Heb het progje direkt op mijn externe geinstalleerd en zo lukt het.
Een nadeel t.o.v folder lock is dat het ook redelijk lang duurt om een grote map(vb. 50 gb) te beveiligen.Bij folder lock gebeurt dit direkt terwijl je bij my private folder de gegevens moet verplaatsen naar 'my private folder' en deze dan ook nog eens op je c:/ schijf zet terwijl het progje op de externe is geinstalleerd.Heb het ondervonden wat kreeg plots de melding dat ik geen schijfruimte meer genoeg had op mijn c:/.Dit is wel een groot nadeel vind ik.
Voor kleinere bestanden of voor usb stick is dit wel te doen.
Nog een nadeel t.o.v. folder lock is dat je het progje zo maar kan verwijderen zonder enig wachtwoord in te voeren.Bij folder lock moet je eerst wachtwoord dat je gemaakt heb ingeven vooraleer je het kan verwijderen wat ik toch veiliger vind.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan ook je bestanden gemakkelijk beveiligen

Krachtigere versleuteling in Word 2007

In het 2007 Office system worden document standaard opgeslagen in de Office Open XML-indeling. Om deze bestanden te versleutelen en onleesbaar te maken voor onbevoegden is 2007 Office system uitgerust met een veel krachtigere vorm van versleuteling dan bijvoorbeeld Office 2003. In Word 2007 wordt de versleuteling als volgt geactiveerd:

  1. Zorg dat het te beveiligen document op het scherm staat
  2. Kies Office-knop >> Opslaan als
  3. Onder in het dialoogvenster Opslaan als opent u het menu Extra
  4. Kies Algemene opties om het gelijknamige dialoogvenster te openen. De naam van dit dialoogvenster doet niet vermoeden dat hierin uitsluitend beveiligingsopties te vinden zijn.
  5. Typ een wachtwoord bij Wachtwoord voor openen. Aan de hand van dit wachtwoord wordt het document versleuteld; zelfs met een editor is de inhoud van het bestand niet in te zien.
  6. Typ achter Wachtwoord om te bewerken een wachtwoord om uw document intact te houden en te voorkomen, dat het door onbevoegden of collega's overschreven wordt door een gewijzigde versie. Zodra het document geopend wordt, moet een wachtwoord worden opgegeven om het te mogen bewerken; wie het wachtwoord niet kent kan slechts een 'alleen-lezen'-versie van het document opvragen. Wat de gebruiker vervolgens op het scherm te zien krijgt kan hij/zij wel bewerken, maar het zal niet lukken de bewerkte versie onder de oorspronkelijke bestandsnaam op te slaan. De inhoud daarvan blijft dus intact.
  7. Klik op OK >> Opslaan om het document te bewaren.
  8. Bij voorkeur wordt het document opgeslagen met Office Open XML-versleuteling. U kunt hieromtrent geconfronteerd worden met onderstaand dialoogvenster. Kies hier Ja.


picture.php
 
Laatst bewerkt:
Met dit freeware progje van Microsoft moet dat perfect lukken
Lijkt me wel handig maar moet mijn bestanden kunnen beveiligen op mijn portable harde schijf zelf.
Denk niet dat het met deze lukt aangezien het op je windows geinstalleerd staat.
Moet dus mijn bestanden op mijn portable zelf kunnen beveiligen.
Heb hier zo'n usb stick liggen van verbatim en daar kan je bestanden beveiligen door op 'safe' te klikken en dan je wachtwoord in te geven.Dan kan je al de te beveiligen bestanden in die kluis zetten.Het staat dus niet op windows geinstalleerd.
Dit is eigenlijk een beetje wat ik zoek als deze freeware te krijgen zijn natuurlijk.
Encryptonclick staat ook op windows geinstalleerd maar als je het op een andere pc wil benaderen met ditzelfde progje moet je een wachtwoord ingeven.Spijtig dat het zo lang duurt om te encrypten(50gb)
 
Heb er ééntje gevonden die je op je usb of externe kan zetten.Folder lock maar voor hetgeen ik wil moet je je registreren na een 35 keren gebruik te hebben gemaakt van deze.Is iets in die aard dat ik zoek maar volledig freeware.
 
Let maar op met folder lock
als je het wilt verwijderen dan weet je het ook wel
kan ik van meespreken

ik raad het niemand aan
 
je kan altijd gebruikmaken van winRAR natuurlijk, ik gebruik het namelijk ook voor hetzelfde doel als jou. Het werkt met passwoorden en je kan het alleen openen als winRAR op je computer geïnstalleert is. Ook zijn de bestanden onbruikbaar als ze in de map *.rar staan, dan moet je ze eerst 'uitpakken'. Voordeel: je kan alleen de map zien en niet de submappen of inhoud zonder pass. Nadeel: pass vergeten? 1 optie: alles wissen; kraken is vrijwel onmogelijk; het is wel een betaalprogramma...
 
Let maar op met folder lock
als je het wilt verwijderen dan weet je het ook wel
kan ik van meespreken

ik raad het niemand aan
Juist verwijderd op aanraden door jou en geen problemen gehad.Wel de juiste insstucties volgen.
Bestaan er geen gelijkaardige progjes zoals deze
 
Met dit freeware progje van Microsoft moet dat perfect lukken

Is toch gelukt.Heb het progje direkt op mijn externe geinstalleerd en zo lukt het.
Een nadeel t.o.v folder lock is dat het ook redelijk lang duurt om een grote map(vb. 50 gb) te beveiligen.Bij folder lock gebeurt dit direkt terwijl je bij my private folder de gegevens moet verplaatsen naar 'my private folder' en deze dan ook nog eens op je c:/ schijf zet terwijl het progje op de externe is geinstalleerd.Heb het ondervonden wat kreeg plots de melding dat ik geen schijfruimte meer genoeg had op mijn c:/.Dit is wel een groot nadeel vind ik.
Voor kleinere bestanden of voor usb stick is dit wel te doen.
Nog een nadeel t.o.v. folder lock is dat je het progje zo maar kan verwijderen zonder enig wachtwoord in te voeren.Bij folder lock moet je eerst wachtwoord dat je gemaakt heb ingeven vooraleer je het kan verwijderen wat ik toch veiliger vind.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan