Status
Niet open voor verdere reacties.

skippy10

Steunend lid
Vip Lid
Geachte,Ik ben aangesloten bij telenet internet maar moet je een thuisrouter bij hebben voor uw bewakingscams te laten werken?
mijn browser werkt met 192.168.0.1.
Groeten en dank
 
Geachte,Ik ben aangesloten bij telenet internet maar moet je een thuisrouter bij hebben voor uw bewakingscams te laten werken?
mijn browser werkt met 192.168.0.1.
Groeten en dank

Wat bedoel je met een thuisrouter ?
Een IP camera is over het gehele lokale netwerk met de juiste software te benaderen en dus beelden te bekijken. Zorg wel dat de camera een vast IP adres krijgt en niet via DHCP uitgedeeld krijgt van de router.

Wil je de beelden via internet ergens anders bekijken, zal je de door de camera gebruikte poort open moeten zetten in de router. Ook zal je een vast IP adres moeten hebben van de ISP. Heb je een dynamisch IP adres zal je een DynDNS dienst moeten gebruiken om het wisselend IP adres om te zetten naar een vast IP adres zodat deze altijd via hetzelfde adres te benaderen is.
 
Deze heb ik via PB gekregen van skippy10

Dag Lana eerst en vooral mijn dank voor uw raad. Ik zal naar een computerwinkel gaan om de configuratie op mijn pc terug goed te zetten daar ze bij telenet zeggen dat ze daar niets kunnen aan doen,en het nogal omslachtig is om alles goed te zetten.Ze willen wel iemand sturen voor 85€ plus 25 € per half uur wat ik nogal prijzig vind.
Groeten en dank

Het is een instelling in de router dat je moet doen, zodat deze camera altijd hetzelfde locale IP adres krijgt !!!

Het programma om de beelden te bekijken heeft dus een instelling naar een IP adres. ( Het IP adres van de camera ) Krijgt deze camera steeds een ander IP adres van de router van DHCP zal de camera niet gevonden worden, dus ook geen beeld.

Wil je hem tevens via internet benaderen zal je een DynDNS dienst in moeten schakelen als je een dynamisch IP adres krijgt toegewezen van jouw ISP.
Je moet dan dus het wisselende IP adres wat je krijgt laten forwarden naar jouw internetaansluiting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan