Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een oude Laptop van Dell gekregen, komende van een bedrijf waar mijn zoon werkt en die heeft een nieuwe ontvangen.
Deze oude zou ik willen in orde brengen voor een van mijn kleinkinderen
Het is dus een Dell Latitude E6520
MAAR !! er zit een password op de BIOS, heb alles al geprobeerd zelfs via cmospwd-5.0 via cmospwd_win en ioperm.exe -i
enz... enz... niets help
Kan iemand mij helpen ?
 
mogelijke oplossing

mogelijke oplossing

er bestaan trucjes om voorbij het MS paswoord te gaan. maar daar heb je de uitleg van Qtex voor gekregen; je moet het doen voordat Windows opstart of dat probeert indien je het in BIOS wil doen indien nodig. indien je nog in windows kan zoals bij jou ga je naar de commandolijn en vraagt dit op in je commandolijn (CMD). je vinkt paswoord dan uit nadat je in het dialoogvenster komt:bravo:.
 
Password opvragen?
Vraag het de systeembeheerder aldaar of laat het door hem doen.

Bios al gereset gedaan?
Indien er een password chip op zit is het of die vervangen of met huidige password resetten.

Dat is juist het probleem !
De netwerkverantwoordelijke geeft dat "uiteraard" niet want dat is voor het bedrijf overal gelijk , op elke PC, laptop enz..

Verwijderen of wissen dus, moet men zelf doen is zijn antwoord
Was al gevraagd aan die personen door mijn zoon
 
@Antwanneke jij vergist je hier ..ik heb eerder een antwoord gegeven in het topic " wachtwoord kwijt " maar das dus gestart door een ander lid en betreft niet om het bios wachtwoord te gaan ..eerder gaat het daar wel om het Microsoft account ..hier gaat het om het bios wachtwoord !
 
Okee juist, daarom dat ik ook verwijs naar je uitleg hoe makkelijk het is om je BIOSwachtwoord voorbij te geraken. goed gezegd. ook bios-batterij er 30 seconden uit halen kan wonderen doen.

en dan is de prijs van een knoopcel type 2xxx aan vijf euriekes toch de moeite waard voordat je een lappie weggooit vind ik....
 
lukt het je niet op de manier met de systeem nummer en de verkregen master key ...en je durf je niet te wagen aan het los solderen van de bios chip dan zou je nog een fabrieksherstel kunnen overwegen .. tenminste als het je lukt om deze op te roepen via de F8 toets..

een DELL fabrieksinstelling gebruiken

1..zet de pc aan
2..van het moment het DELL logo verschijnt druk je op F8 ( verschillende keren achter elkaar )
*als je te lang wacht of niet snel genoeg tokkelt en het windows logo verschijnt schakel je pc dan uit en probeer het opnieuw !
3...selecteer Repair your Computer ...het scherm System Recovery Options verschijnt
4..Selecteer een toetsenbordindeling en klik op Volgende.
5...om toegang te krijgen tot de herstel opties moet u zich aanmelden als een lokaale gebruiker .
om toegang te krijgen tot de opdrachtprompt , typ u Administrator in het veld Gebruikersnaam en klik u op ok
6...klik op DeLL Factory Image Restore...het welkoms scherm van de Dell factory image restore verschijnt nu .
*afhankelijk welke instellingen toegepast zijn kan je hier de keuze hebben tussen ...
*DELL EACTORY TOOLS
*DELL FACTORY IMAGE RESTORE
7..klik Volgende het bevestigingsscherm verschijnt nu * hier kun je , je nog bedenken ! indien nodig !!
8.. indien je verder wenst te gaan met het terug zetten van de fabrieks instellingen dan bevestig je hier je keuze en klik je op VOLGENDE er verschijnt een bericht als de bewerking gedaan is ..
9..klik dan op afsluiten en herstart de computer

***er was een bron vermelding aanwezig doch de pagina bestaat niet meer zodus werd deze link verwijderd ..het orgineel was Engelstalig en deze werd door mezelf omgezet naar het Nederlands.
 
lukt het je niet op de manier met de systeem nummer en de verkregen master key ...en je durf je niet te wagen aan het los solderen van de bios chip dan zou je nog een fabrieksherstel kunnen overwegen .. tenminste als het je lukt om deze op te roepen via de F8 toets..

een DELL fabrieksinstelling gebruiken

1..zet de pc aan
2..van het moment het DELL logo verschijnt druk je op F8 ( verschillende keren achter elkaar )
*als je te lang wacht of niet snel genoeg tokkelt en het windows logo verschijnt schakel je pc dan uit en probeer het opnieuw !
3...selecteer Repair your Computer ...het scherm System Recovery Options verschijnt
4..Selecteer een toetsenbordindeling en klik op Volgende.
5...om toegang te krijgen tot de herstel opties moet u zich aanmelden als een lokaale gebruiker .
om toegang te krijgen tot de opdrachtprompt , typ u Administrator in het veld Gebruikersnaam en klik u op ok
6...klik op DeLL Factory Image Restore...het welkoms scherm van de Dell factory image restore verschijnt nu .
*afhankelijk welke instellingen toegepast zijn kan je hier de keuze hebben tussen ...
*DELL EACTORY TOOLS
*DELL FACTORY IMAGE RESTORE
7..klik Volgende het bevestigingsscherm verschijnt nu * hier kun je , je nog bedenken ! indien nodig !!
8.. indien je verder wenst te gaan met het terug zetten van de fabrieks instellingen dan bevestig je hier je keuze en klik je op VOLGENDE er verschijnt een bericht als de bewerking gedaan is ..
9..klik dan op afsluiten en herstart de computer

***er was een bron vermelding aanwezig doch de pagina bestaat niet meer zodus werd deze link verwijderd ..het orgineel was Engelstalig en deze werd door mezelf omgezet naar het Nederlands.

:yahoo::applaus::Merci:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan