Opgelost Bladwijzers in Word 2016 werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een vrij groot document in Word 2016 dat voorzien is van 3 extra stijlen: Hoofdstuk, Hoofdstukdeel en Paragraaf.
Naast de opmaak worden deze 3 stijlen door mij gebruikt om een inhoudstabel te bekomen aan het begin van het document.
Uiteindelijk wordt het document geëxporteerd naar pdf voor publicatie.
Nu had ik ook graag bladwijzers toegevoegd omdat dit voor de pdf-lezers heel handig is.
Normaal gaat dat in Word vanzelf via de knop 'opties' bij het aanmaken van de pdf.
Hier kan je dan kiezen voor 'Bladwijzers maken met: koppen'.
Alleen kan ik in dit venster de radioknop 'Koppen' niet selecteren.
Ik heb een vermoeden dat dit komt doordat de stijlen niet de standaard benaming 'Kop1' 'Kop2'.... hebben.
Is dit inderdaad de oorzaak van het probleem?
En zo ja, kan ik de namen van mijn stijlen wijzigen in 'Kop1' enz.? In het overzicht van de stijlen onder het menu Start (waar het mogelijk is een stijl van naam te veranderen) komen ze namelijk niet voor.
Frank
 
Klik eens met rechtermuisklik in het document en dan op koppeling.
Klik daarna op de button Bladwijzer

Wat staat daar ? Zijn er koppen en / of bladwijzers aanwezig ?
Zo niet is er niets aan te vinken tijdens het opslaan.
 
OK en heb je dan ook de koppelingen of hyperlinks gemaakt naar de linken 1 tot en met 3 en 6 tot en met 9
Want als die er niet zijn is er volgens mij nog steeds niets te kiezen qua keuzerondje tijdens het opslaan.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat Word niet echt mijn ding is.
 
@Skippie
Ondertussen is het probleem gevonden en opgelost. Ik wil het hoe en waarom toch even laten weten ten behoeve van andere gebruikers.
Het blijkt inderdaad dat Word geen bladwijzers kan maken van zelfgemaakte stijlen. Enkel de stijlen Kop1,2,3... komen hiervoor in aanmerking.
Hoe ben ik nu te werk gegaan om op een vlotte manier heel mijn document (150 blz) aan te passen:
Stap 1
Kop1, kop2 en kop3 gelijkzetten mijn mijn eigen stijlen Hoofdstuk, Hoofdstukdeel en Paragraaf.
- Selecteer hiervoor een lijn met bijvoorbeeld de stijl Hoofdstuk > Rechtsklikken op Kop1 en kiezen voor Kop1 bijwerken...
Doe dit ook voor de andere twee stijlen
Stap 2
Alle persoonlijke stijlen (hoofdstuk, hoofdstukdeel en paragraaf) zoeken en vervangen door de standaards (kop 1,2,3)
- Gebruik hiervoor CTRL+H
- Bij zoeken kies je voor Meer > Opmaak > Stijl en selecteer je Hoofdstuk
- Bij vervangen door kies je voor Meer > Opmaak > Stijl en selecteer je Kop1
- Kies dan voor alles vervangen
Hetzelfde doe je voor de twee andere stijlen
Stap 3
Door bovenstaande zijn je bladwijzers nu wel OK maar is de inhoudstabel die nog naar de oude stijlen verwijst verdwenen dus die moet je nog even terug door Word laten aanmaken maar dan met Kop 1.2.3 op niveau 1.2.3.

Hopelijk hebben andere Word gebruikers hier ook iets aan.
Toch bedankt voor jullie hulp.
Frank
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan