Status
Niet open voor verdere reacties.
ik krijg regelmatig een blauwscherm als ik windows opstart (crash), moet ik windows dan formateren, of is er iets anders aan de gang waardoor dit komt

ik weet niet hoe te formateren (ben nog leek op computergebied) is er een filmpje waar ik naar kan kijken hoe het in zijn werk gaat of een site waar het stap naar stap wordt uitgelegd
 
Formateren lijkt mij de laatste optie.
Welke foutmelding krijg je te zien in het blauwe scherm.
 
ik zal daar op terug komen als ik het scherm terug krijg
het enige dat ik weet is dat er woerdt geteld naar 100, de computer even uit valt en dan komt er scherm met systeem herstel maar kan niet meer opstarten
dan dreuk ik een 5 tal sec op de powerknop en laat de computer terug opstarten
 
dit is de infodie ik krijg op het blauwe scherm
crash dump
technical information
stop: 0x00000101 ( 0x0000000000000041,0x0000000000000000x0xFFFFFA6001963180,0x0000000000000002 )
 
Stopfout 0x00000101 heeft iets te maken met de processor. Waarschijnlijk een oververhitting.
Maak de PC eens open en kijk de koeling van de processor eens na.
Maak alles goed schoon, eventueel het koellichaam met fan verwijderen en deze goed schoonmaken. Maak ook de bovenkant van de processor schoon.
Bij het monteren koelpasta gebruiken.
 
Anders kan je al eens beginnen met enkel stof weg te halen dit kan je doen met fijn borstelje, en daarna kan je dit weg blazen bv met haardroger maar dan wel op koud zetten.
 
ik heb deze middag mijn pc open gemaakt en het stof met een blazer weg geblazen , al het stof is er uit maar heb ondertussen 1 blauw scherm gehad
 
Desktop of laptop?
Bij laptop eens kijken of alle voetjes nog aanwezig zijn zodat er verse lucht kan aangevoerd worden langs de aanviergaatjes onderaan. Bij desktop de fan achteraan de case nazien of die nog draait en verse lucht binnentrekt in de case.
Idem voor de cpufan, draait die nog, en hoeveel toeren? (bekijk dit even met speedfan).
Let ook op de processorbelasting of deze niet veel te hoog is.
Zijn de groeven van het koelblokje ook stofvrij?
Indien niets helpt:
Je zal het koelblok moeten verwijderen en de cpu + koelblok reinigen met dissolvant
Daarna breng je eens nieuwe koelpasta aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan