bluetooth toetsenbord werkt niet op android tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gertfransen

Gast
Hallo,

Heb onlangs een android tablet aangeschaft. Een asus memopad fhd 10. Werkt voortreffelijk. Om het typen te vergemakkelijken heb ik een bluetooth toetsenbord ( merk i12 cover) aangeschaft die perfect zou moeten werken op mijn tablet. Het koppelen lukt prima en tablet herkent ook keyboard. Maar typen ho maar. Geen invoer terwijl tablet aangeeft dat het gekoppeld is aan het toetsenbord. Code ingetypt etc etc. Geen sjoege. Wat kan ik doen. Asus helpdesk laat tot nu toe niks van zich horen en leverancier van toetsenbord weet nog geen oplossing.
Wie weet raad ?
 
in aanmerking genomen dat alles in orde is wat betreft de buetooth verbinding kun je eens kijken bij ..
Configuratiescherm > Toegangkelijksheidscentrum bij de vermelding " de Computer zonder muis of Toetsenbord gebruiken " of je daar niet een instelling dient aan te passen !
 
Hier staat een korte handleiding:
Asus Memo Pad Fhd 10 draadloos toetsenbord kopen? - 123BestDeal

asus.jpg
 
Hallo, het gaat hier om een toetsenbord wat op een android tablet moet worden aangesloten. Van een configuratiescherm is geen sprake bij een android. Bij instellingen is wel een item met taalinvoer. Daar staat bij mijn weten alles goed ingesteld. Opladen van het toetsenbord is niet nodig want deze werkt op batterijen..
 
sorry misverstand aangezien ik zelf nooit een tablet heb gebruikt ...
toen je het toetsenbord heb aangesloten en de verbinding tot stand bracht heb je deze toen ook geconfigureerd .
( dit staat vermeld in de handleiding !)

Ashampoo_Snap_2014.01.06_16h36m11s_016_.jpg
 
sorry misverstand aangezien ik zelf nooit een tablet heb gebruikt ...
toen je het toetsenbord heb aangesloten en de verbinding tot stand bracht heb je deze toen ook geconfigureerd .
( dit staat vermeld in de handleiding !)



Ja..heb de instructies exact gevolgd. Valt niet veel aan te configueren.......
 
dan weet ik het helaas ook niet en zal er wellicht iemand anders je verder kunnen helpen ....?
 
Zijn er stoorzenders in de nabije omgeving. Bij stoorzenders denk ik dan aan GSM, afstandsbediening(en) draadloze telefoon etc....
 
Ben er inmiddels achter. Heb een systeemupdate gedaan. Keyboard werkt nu als een zonnetje. Bedankt voor al uw hulp.

Opgelost. Na een systeemupdate van het tablet werkt het toetsenbordje perfect.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan