Boerenbedrog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, hier diesel en elektrorijder, mijne diesel van 12 jaar heeft een verbruik van 7 l op 100 km, gemiddeld door alle jaargetijden en weinig autostrade (op autostrade gemiddeld aan 125 km/h gaat die onder de 6 liter) en sinds een kleine jaar een volledige elektrisch wagentje, geen mastodont maar een stadwagentje, nu een 6000 km met een gemiddeld verbruik van 17.9kwh en de laatste weken is dit meer dan 20 kwh per 100 km, reden, koude temperaturen, korte afstanden, verwarming wagen en dan zakt het rijbereik enorm hoor, die het anders beweert geloof ik niet, zie maar naar alle rijtesten van elektrische wagens.
Is natuurlijk prettig rijden, stil, vlot, nadeel het bereik, startte in de zomer met een rijbereik bij volladen met 330 km, momenteel is dit 302 km en hoe ver ga je rijden hé, als je op het display ziet staan 50 km, dan voel ik me al niet zo gemakkelijk meer, tanken hé, gewoon tanken duurt lang, waar zijn snelladers te vinden, zijn ze vrij, wat gaat het je kosten enz. Als mijne diesel is volgetankt kan ik 900 km rijden en om de paar kilometer vind ik wel een tankstation.
Ben voor vernieuwing, warm mijn huis met een warmtepomp, dak ligt vol zonnepanelen en vind elektrisch rijden wel leuk, duur en geloof er niet in zoals de evolutie er nu uitziet.
Hier eens de mening van iemand die beide heeft, wie rijdt er momenteel elektrisch, firmawagens, jawel degene die er belastingvoordeel mee doen, de particuliere markt is momenteel nihil uitgezonderd enkelingen waarbij ik hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan