Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb onlangs een computer tweedehands gekocht en hier zit een cd/dvd brander lite-on sohw 1653s in. Lezen en branden van dvd's is geen enkel probleem. Als ik er een cd insteek, een lege of een beschreven kan hij die niet lezen. Volgens nero info tool zit er dan geen cd in. Bij het instoppen van een dvd krijg ik mooi de info van nero info.
Volgens de vorige eigenaar heeft de brander altijd perfect gewerkt (weet natuurlijk niet of dit zo is).
Ik heb windows XP op deze pc onmiddelijk na aankoop opnieuw geinstalleerd, heeft dit er misschien mee te maken of zou de cd/dvd speler gewoon defect zijn.
 
Hoi Johan
Booten met de cd van windows werkt ook niet. Je ziet het lampje van de cd wel branden en je hoort hem zoeken maar hij leest de cd niet. Dan zal hij wel defect zijn en tijd voor een nieuwe.
Heb hem al eens open gehad en dacht dat er 2 lasers in zouden zitten, eentje voor de cd en een voor de dvd. Kan die ene dan allebij lezen of zijn dit 2 lasers inmekaar gewerkt?
 
1 laser, maar hij leest wel op 2 verschillende methodes, daarom dat 1 van de 2 waarschijnlijk niet meer werkt. Voor alle zekerheid zou je de dvdrom eens in een andere pc moeten kunnen steken, dan weet je onmiddelijk of ie al dan niet defect is. Maar ik vrees ervoor. Laat maar even iets weten.
 
Hoi Johan
Booten met de cd van windows werkt ook niet. Je ziet het lampje van de cd wel branden en je hoort hem zoeken maar hij leest de cd niet. Dan zal hij wel defect zijn en tijd voor een nieuwe.
Heb hem al eens open gehad en dacht dat er 2 lasers in zouden zitten, eentje voor de cd en een voor de dvd. Kan die ene dan allebij lezen of zijn dit 2 lasers inmekaar gewerkt?


Ik wil nog even meegeven dat je bootvolgorde in het bios moet aangepast zijn, dus 1ste:cdrom , 2de:harde schijf ,....
Zet voor zeker te zijn eens voor 1ste, 2de, 3de .... overal cdrom
Als je nu opstart moet de pc herhaaldelijk pogingen ondernemen om te starten van cdrom
Als hij dan zegt dat er geen opstartbaar medium gevonden is, en in een andere pc gaat het ook niet, dan vrees ik ook dat het aan het apparaat ligt.
 
Heb je al eens gedacht om je firmware te updaten hiervan ? Heb in het verleden ook al eens zo een probleem tegenkomen en na de update was het weer ok.
Let wel op dat je zekers de JUISTE update neemt want anders kan je brander volledig kapot zijn.
 
Had de bootvolgorde in de bios aangepast, cd station zag je dan inderdaad zoeken naar de cd maar kon ze niet lezen. Heb de cd schrijver eventjes in mijn andere pc gestopt en daar had ik hetzelfde probleem. Is dus stuk.
Ben dan maar naar de winkel gereden en een nieuwe gaan halen, eringestopt en deze werkt meteen. Bedankt aan iedereen voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan