Broadcom Nextreme Gigabit ethernet controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antwanneke

Steunend lid
Vip Lid
telenet is hier geweest omdat ik klachten heb over mijn internetsnelheid. de technieker zegt me nu dat mijn ethernetkaart niet goed werkt. en dat het verlies daar zit. is er iemand dit tips en truuks kan geven voor ik nar de winkel loop, en waar denk ik dan best allemaal aan?

[edit] ben toch al een pci kaart gaan halen en heb ze gemonteerd... geen flikker verschil. er komt binnen 2 weken een speciale technieker. het zal me benieuwen. ondertussen nog steeds graag tips en ideeën waarom mijn download ergens blijft hangen tss 8-15 mbps [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Een Gigabit router zeg je. Is het een Gigabit netwerk ?
Hier zou die CAT5 kabel de bottleneck kunnen zijn.
Ook al is ie kort, door de samenstelling van een CAT5 kabel heeft deze maar een beperkte doorvoer.

Gebruik eens een CAT5e kabel of beter een CAT6 kabel.

je bent bedankt om mee te denken Pluis. maar de laptop die ik gebruikte als controlemiddel hing aan een cat6. en alle overbodige soft staat uit inmiddels. heb zelf 'essentiële' zoals av en firewall uitgeschakeld om te benchmarken. komt daar nog bij dat aan m'n lange cat5 in safe mode +-45 mbit wordt gehaald. ben er dus 99,9% zeker van dat het aan de soft ligt, niet aan enige hard. en dan als extraatje: heb deze weekend op de pcbeurs m'n mobo aan een testbank laten hangen. alles haalt de gigabit snelheid... had gehoopt dat het aan een pci slotje lag ofzo, maar pindakaas....
 
aan een router/switch mag er theoretisch maximaal 250 m Cat5 hangen eer de snelheid daalt, een groot huis? en 100 m is nog een flink eind draad!

nee hoor. relatief korte kabel (+- 10m) daar mag het ook niet liggen, en daarbij in safe mode doet hij het goed...

heb van geen van de 3 fora al een antwoord gehad...
 
updateje hier: ik heb de snelheid eens getest in 5 verschillende grote browsers. verbijsterend grote verschillen, hoewel ik bijna zeker ben dat de test niet accuraat is in chrome en in opera: snelheden tussen 150 en 280mbit alstublieft!!

IE geeft een vrij constante van ongeveer 35 mbit
safari doet het al wat slechte met 15-16mbit
Firefox bungelt onderaan het rijtje met 8-12mbit

wie de resultaten wil bekijken, ze staan hier in bijlage
Bekijk bijlage browsertests.rar

ik ga wel eens een tijdje wat testen doen met opera, want ik merk toch wel een groot verschil... ik heb de setup file voor safari van 35MB op een seconde of 10 binnen gehaald. opera zegt dat hij binnen is gekomen aan 3,550MB per seconde, dus dat klopt ongeveer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan