Status
Niet open voor verdere reacties.
Telkens als ik mijn laptop opstart krijg ik het bekend "Blue Screen Of Death" scherm.
Nadat ik dat scherm heb gehad valt de laptop uit en start hij weer opnieuw op met alweer het blue screen of death scherm..

Ik zelf denk dat mijn geheugen defect is.

Ongeveer zon 3 maanden geleden heb ik mijn Interne Harde Schijf verwisselt met een nieuwe.
Ik denk niet dat deze nu al kapot is.

Mijn laptop: Fujitsu-Siemens AMILO Pi 1536

Heb hem nu al zon ongeveer 2 jaar en heeft al vrij veel uurtjes gedraait.

Misschien weten jullie precies wat het is?
BVD
Wesley
 
Een bsod kan vele en nog eens vele oorzaken hebben.
Meestal geeft een blauw scherm een fout melding met nummer.
Wat staat er in jouw blauwe scherm vermeld, dit kan het zoeken naar de oorzaak van het probleem wat gemakkelijker maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gelezen ergens op het net
De FAQman: Een 'Blue Screen Of Death' duidt op hardwarefouten als bepaalde apparaten niet kunnen worden aangestuurd met behulp van de geïnstalleerde drivers. Ook kan een 'Blue Screen Of Death' worden veroorzaakt door verminkte programmacode. Dat laatste kan gebeuren als het geheugen instabiel is, dus als er – letterlijk – bits 'omvallen' en in zo'n geval crasht het besturingssysteem als het ware in zichzelf. Als een systeem na vijf minuten goed functioneert, dan heeft dat te maken met het feit dat door het warmer worden van het moederbord de componenten wat gaan 'uitzetten'. En dat uitzetten is kennelijk nét voldoende om een goede aansluiting met de connectors van het moederbord te verzorgen. Uw FAQman denkt aan de geheugenmodules die dan wat strakker in hun geheugenbanken komen te zitten. U moet de geheugenmodules daarom eens wegnemen en deze helemaal schoonmaken. Daarna even lekker opnieuw aandrukken.
 
Eens opstarten met bijvoorbeeld "ultimate boot cd", dan het heropstarten van windows uitzetten. Gewoon opstarten zodat u een blauw scherm krijgt. Nu kunt u de code lezen die er op het blauw scherm verschijnt. Zolang dat uw pc terug opstart zult u de code niet kunnen lezen.
 
bedank voor alle reacties, ik ga eens proberen wat jullie allemaal zeiden:)

edit: geheugen heb ik er al eens uit gehad vandaag, was gewoon normaal schoon zoals je ze nieuw krijgt in de winkel, niets mis mee dus.

de laptop maakt ook een piepend geluid, deze heb ik opgenomen en kan je hier luisteren:

www.dutchevolution-clan.nl/piep.mp3

je moet wel het geluid hard aanzetten want hij is wat zacht opgenomen.

Nu ik die piep heb is het BSOF schermpje weg.
Na de piep start de laptop weer op, dan krijg je weer een piep, en dan start die weer op.. zo gaat dat de steeds door..

Als de piep weg is en windows begint de laden krijg ik weer BSOD.

Ik denk dat ik meerdere hardeware / besturingprobleempjes heb.

@pluis, *** STOP: 0x00000024 (0x001920203, 0x866BA268, 0xC0000102, 0x00000000)

de onderkant van mijn laptop: www.dutchevolution-clan.nl/laptop.jpg
Is het normaal dat het beetje zo zwart is allemaal?
 
Laatst bewerkt:
2 videokaarten, allebij los erin gehad en ook verwisselt in elk slot. (zelfde probleem)
batterij eruit gehaald voor bios reset. (zelfde probleem)

hoe moet ik deze piep opvangen?
1x kort
1x lang

??????

Nadat ik de batterij eruit heb gehad heb ik windows weer opgestart.
Hij start op ik krijg geen tekst of BSOD te zien ik hoor oko geen piep, hij valt weer uit en start weer op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan