Bureau- accesoires

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddymo

Steunend lid
Vip Lid
Ik werk met Vista Home Basic. Na de problemen met mijn update van Windows, die nu eindelijk is opgelost heb ik nog een volgend probleem. Ik kan mijn bureau-accessoires niet verder openen. bvb. Systeemwerkset werkt niet. Tablet PC werkt niet
Bij de andere opdrachten heb ik "uitvoeren" , " Computer" en " Internet". Alle andere koppelingen ontbreken. Voor mij een raadsel... wat ik daaraan doen. Ik heb al overal gezocht om Bureau-Accessoires al één geheel terug te installeren of over de
oude bestanden heen te zetten,maar ik kan dit nergens vinden. Kan iemand mij helpen. Dank bij voorbaat


[OPLOSSING]Op mijn laptop heb ik hetzelfde Vista Home staan. Ik heb dus rechts geklikt met de muis op start, en dan programma's verkennen aangeduid. Ik heb alle programma's gecopieerd met een rechter muisklik-kopiëren. Dan ben ik met mijn SD kaartje naar de desktop gelopen en heb daar dezelfde handeling herhald, maar nu met plakken. De computer vroeg mij of ik alle bestanden wilde vervangen en ik heb dat beantwoord met "ja" Kopieëren en vervanvgen. En .... ja alle bestanden staan er teriug. Of dit een orthodoxe manier van doen is, weet ik niet, maar het biedt mij toch een oplossing. Misschien kan dit ook handig zijn voor anderen. Ik wens uitdrukkelijk Smessae te bedanken voor de snelle reactie.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat een goeie backup en herinstallatie hier de juiste oplossing is. Blijkbaar is er in uw register het een en ander goed
mislopen.
 
Bureau-accessoires

Bureau-accessoires

Ik denk dat een goeie backup en herinstallatie hier de juiste oplossing is. Blijkbaar is er in uw register het een en ander goed
mislopen.

Dank voor uw antwoord, maar de oplossing leek me nogal drastisch. Ik heb dit nu toch als volgt kunnen oplossen. Op mijn laptop heb ik hetzelfde Vista Home staan. Ik heb dus rechts geklikt met de muis op start, en dan programma's verkennen aangeduid. Ik heb alle programma's gecopieerd met een rechter muisklik-kopiëren. Dan ben ik met mijn SD kaartje naar de desktop gelopen en heb daar dezelfde handeling herhald, maar nu met plakken. De computer vroeg mij of ik alle bestanden wilde vervangen en ik heb dat beantwoord met "ja" Kopieëren en vervanvgen. En .... ja alle bestanden staan er teriug. Of dit een orthodoxe manier van doen is, weet ik niet, maar het biedt mij toch een oplossing. Misschien kan dit ook handig zijn voor anderen. Ik wens uitdrukkelijk Smessae te bedanken voor de snelle reactie. Groeten
 
bedankt om je oplossing te willen delen. op deze manier ben je er blijkbaar in geslaagd enkel de componenten te 'herinstalleren' die je nodig had.
 
Dit gebeurt wel meer in zowel vista als windows 7
Kopieren en plakken is vaak voldoende.
Je kan ook nar de bewuste programma's zelf gaan in de map system32, daar rechtsklikken en kiezen om een snelkoppeling te maken.
Dan deze nieuwe snelkoppeling terug in het startmenu gaan zetten en klaar.
De programma's zijn goed beveiligd en blijven haast altijd aanwezig.
Het zijn enkel de snelkoppelingen (of de map met de snelkoppelingen in) die verdwijnen.
Ze moeten die ook beschermen bij Microsoft.
Ik hoop dat ze die gaan kunnen rechtzetten in windows 7.
In Vista wil het maar niet lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan