Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Hieronder de URL van een website die melding maakt dat CCleaner beter niet kan gebruikt worden en dat Flash Player overbodig is.
1. CCleaner wordt nochtans overal aangeprezen ???
2. Flash Player = hoe kan men dan filmpjes van internet afspelen, bvb. een demonstratie van het gebruik van een toestel ????

Computer taal - nieuwsbrief 376 :
URL : Computertaal Nieuwsbrief 376

Graag jullie mening.

Flamgen.
 
Beide overbodig, Ccleaner wordt door sommige handig gevonden maar morgen staat die meuk er weer op, opstartitems uitdunnen kan ook in opstarten, register cleaner heb je ook geen hol aan, tis een database en wat maken die niet gebruikte sleutels nu uit, niets dus, er wordt niets gerepareerd en programma's deïnstalleren kan Windows ook.
Meest websites maken gebruik van HTML5 en in FF is FP een extensie geworden maar wordt niet echt meer veel gebruikt.
 
Cleaners, er is veel over geschreven, ieder heeft er een mening over.
Ook ik ben er geen voorstander van. Als ik wil gaan opschonen heb ik een snelkoppeling op mijn bureaublad gemaakt naar cleanmgr.exe
Dit is gewoon een klein programma dat in Windows aanwezig is dus waarom andere programma's installeren.

Maar toch moet ik bekennen dat ik op 1 van mijn pc's Cleanmaster heb staan en incidenteel ook wel eens gebruik. Werkt goed, maar wat ik er mee bereik is me dan weer erg onduidelijk. Sneller wordt mijn pc er niet van, misschien wat meer schijfruimte. Maar binnen enkele dagen is dat weer dichtgeslipt.

Flash bevat vaak lekken waardoor er kwaadwillige dingen op de pc kan komen te staan. Niet gebruiken is moeilijk te zeggen als je een website wilt bezoeken dat Flash gebruikt. Komt niet vaak meer voor, maar toch heb je ze nog wel. Hier geldt dus : Of zo'n website vermijden of Flash installeren en vooral ook up-to-date houden.
 
Besten,

Dank voor jullie reacties.

Maar Lange Pier,
Uw melding : *** Meest websites maken gebruik van HTML5 ***

Steeds wanneer er een filmpje moet afgespeeld worden dan verschijnt er een schermpje dat ik FP moet activeren en "onthouden". Ik tip alles aan en de volgende keer moet ik dit weer doen.
Met mijn "filmpjes" bedoel ik dan voornamelijk de instructiefilmpjes over het gebruik van toestellen - zoals getoond bij CoolBlue - en andere over toestellen op internet.

Wat is "HTML5" en hoe kan ik dit gebruiken i.p.v. FP ?

Flamgen
 
@ flamgen

HTML5 is een taal waarin websites worden geschreven. Elke browser kan html5 pagina's openen dus daar hoef je niets voor te doen.
Vroeger was de taal HTML , maar die wordt nog steeds regelmatig voor websites gebruikt. Er is ook wel eens een HTML4 geweest.

En verder heb ik even Google gebruikt voor een mooie uitleg zoals ik hem niet kan geven : HTML/HTML5 - Wikibooks of dit adres Wat is HTML5 en wat zijn de voordelen van HTML5?
 
Laatst bewerkt:
Tsja wat is de kop in het zand steken.
Met beiden zijn geen problemen op de beveilingsproblemen van Flash na.
Of CCleaner nuttig is zeg ik NEE.
Of dit programma handig is zeg ik JA. en zeker voor de computer leek die doorgaans op de forums te vinden zijn. Een computerkenner heeft meestal geen hulp nodig en zoekt zelden hulp op een forum.
CCleaner is een gemakkelijk programma en het ruimt met 1 druk op de knop dingen op en geeft je wat meer schijfruimte. De aanwezige register cleaner is overbodig.

En wat Flash betreft, bezoek je regelmatig websites die flash gebruiken en wil de de 100% functionaliteit gebruiken kun je niet zonder de Adobe Flashplayer.
 
Hoi,

Ik heb dit ook gelezen en vind dit nogal raar.
Er staat geen enkel argument bij waarom en ook geen enkele alternatieve oplossing.
Ikzelf gebruik dus nog wel Ccleaner, het is wel handig indien je bepaalde software hebt verwijdert, dan kun je met één of twee klikken van Ccleaner overbodige verwijzingen verwijderen.
Héél gemakkelijk dus!
Verder gebruik ik ook Wise Disk Cleaner, te vinden op WiseCleaner Software - Optimize, Clean and Speed Up Your Windows PC.
Ook héél handig!
Je moet het maar eens proberen.
Graag reactie! (daar twijfel ik niet aan)
 
Ik vind CCCleaner wel handig om de cache, prullenbak en resten van verwijderde programma's te verwijderen. Bij voorkeur de-installeer ik met Revo-Uninstaller. Dat het professioneler kan zal wel, maar voor een amateur als ik komt dit goed van pas. In het register gaan neuzen is te gevaarlijk als je niet weet wat je doet. Dit is mijn mening, niet meer, niet minder. Op mijn vaste PC heb ik System Mechanic staan. De licentie loopt nog maar zal ik niet vernieuwen. Wat ik vaak gebruik is Auslogic Defrag. Het komt bij mij vreemd over dat CC-Cleaner ter discussie staat.
 
Ach ja, tis net een religie, als je ruimte tekort zou hebben o.k. maar morgen staat alles er weer op en die paar mb die je vrijmaakt na deïnstalleren zul je ook wel gelukkig van worden, halleluja.

Ook dat gedefrag, heb je helemaal niet meer nodig met de huidige harde schijven, er wordt niets sneller op een NTFS systeem maar als je het geloofd is het zo.

Het is i.d.d. een mening en kom je ook nog aan met System Mechanic, nog meer meuk die je niet nodig hebt.

Oftewel, zelf nadenken en al die overbodige meuk niet gebruiken.

Op vrijwel elk computer forum zie je deze discussies voorbij komen alleen bij Tweakers niet echt, daar zijn ze er al uit.
 
Als je dit soort dingen lees vraag ik me regelmatig af waarom website bouwers nog Flash gebruiken. Misschien als we met z'n allen deze site's nooit meer bezoeken en boycotten. Momenteel is er andere code om content te presenteren waarmee elke browser overweg kan en is Flash helemaal niet meer nodig.
We zijn met z'n alleen al enkele jaren bezig met het dichten van steeds weer nieuwe lekken in Flash.

Kwetsbaarheid in Adobe Flash laat hackers gehele computer overnemen
'Kwetsbaarheid in Adobe Flash laat hackers gehele computer overnemen' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan