cd-r station als boot zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Moet hier een oud pc'tje formatteren waar xp op staat.
Ga dus in mijn bios 1st boot
2d boot
3d boot
De volgorde van de boot kan maar elk afzonderlijk veranderd worden en zet dus de eerste op cdrom.Dit lukt dus niet.Heb gezien dat er twee cd stations inzitten en de bovenste is apart aangeloten op ide en bij het onderste station is eerst de harde schijf aangesloten en daarna het cd station.Ben er bijna zeker van dat de stations nog werken.
Welk station gebruik ik het best om te booten en hoe zet ik deze.
Heb de keuze tss cdrom,IDE-0,IDE-1 tot en met 4,en nog een paar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Minoe,

Als er een cd rom en een cd writer inzitten, raad ik je aan van de cd rom te gebruiken voor te installeren, dus ik zou de volgorde zetten op cd rom, cd rw, en dan ide0, als er maar een cd rom in de boot lijst word aangegeven zou ik cd rom, ide 0 en ide1 nemen. Dan moet je wel even kijken welke van de twee cd roms je cd starten als je de pc aanlegt, hiervoor heb je uiteraard wel een bootable cd nodig...

Mvg
 
Er zijn pc die enkel van de master opstarten.
De cd rom op master zetten en op de ide1 aansluiten lijkt mij het beste.
De harde schijf op ide0 zetten, niets erbij.
2 toestellen op dezelfde aansluiting kunnen elkaar storen voor opstarten.
Probeer met elk toestel een keer.
Mijn oude cdrom (8 jaar) werkte nog toen ik hem opzij legde.
Toen ik hem later wou terug gebruiken ging hij niet meer, zomaar.
De ouderdom waarschijnlijk.
Probeer de toestellen eens op een andere pc.
Zijn de ide kabels nog in orde, en zijn alle pinnetjes nog in tact op de connectoren, niet alleen deze van het moederbord, mar ook op de toestellen zelf.
Post eens welke pc het precies is.
Vaak staat de handleiding nog op de site van de fabricant, dan kan ik eens kijken voor de bios settings.


Nog een tip.
Als de pc nog opstart, installeer dan eens de virtualbox waarover ik een topic heb.
Deze emuleert zijn eigen bios, de settings van het echte bios doen hiermee niets ter zake.
 
Laatst bewerkt:
Is gelukt.Hier en daar wat moeten aanpassen
Had eerst geprobeerd met diskettestation maar dit was natuurlijk defect.
Had ook virtualbox eens gedownload maar hoe installer je deze.Lijkt me wel interessant om misschien in de toekomst eens te proberen
 
Is gelukt.Hier en daar wat moeten aanpassen
Had eerst geprobeerd met diskettestation maar dit was natuurlijk defect.
Had ook virtualbox eens gedownload maar hoe installer je deze.Lijkt me wel interessant om misschien in de toekomst eens te proberen

Als het niet lukt post je maar een nieuwe topic.
Ik ben met diverse besturingssystemen bezin aan het testen.
Ik zal later eens een tutorial uitwerken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan