CD-rom voor GPS installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeiedag,

Ik heb een GPS toestel gekocht maar nu zit ik alweer met een probleem.
Enkele kaarten staan standaard op het toestel maar voor de andere kaarten moet je eerst een programma installeren via een CD rom
Ik heb windows 2000 en als je geen vista hebt moet je het op volgende manier doen:
Cd inbrengen( logisch) en dan my computer en de plaats terugzoeken waar je je CD inzitten hebt (ik vermoed dat dit de F: is want daarboven staat dus ook een CD'tje getekend...
als ik dit aanklik zou ik een map moeten zien met vermelding "region maps" of zo maar die zie ik dus niet (er staan maar drie mapjes en het zijn drie andere) Dit alles werd mij gezegd door de helpdesk van mijn GPS toestel
Ik heb wel ergens zien staan "onder windows 2000 of XP moet u de administratierechten hebben om de software te installeren" wat bedoelen ze daarmee? op een andere plaats staat:
plaats de DVD en wacht tot het programma automatisch start, lukt dit niet dan is de zogenoemde autorunfunctie gedesactiveerd...

Weet iemand raad zodat ik snel naar Italië kan vertrekken?
 
Met administrator rechten bedoelt men dat u alle functies van uw computer kan gebruiken.
Autorun: geen probleem, ga gewoon naar uw cdromplayer klik hierop en kies setup, nu moet uw programma starten.
Helpdesk van medion:
www.medion.com/be, klik nadien service en ondersteuning. geef hier uw gps gegevens in. daar staan de meeste faq's
 
Ben met cd-rom naar een vriendin geweest die vista heeft omdat dit blijkbaar dan op een andere manier kon opgelost worden (stond in de handleiding van de GPS) en ja na lang zoeken is het gelukt.
Om de kaarten erop te krijgen lukte het eerst niet omdat er blijkbaar niet genoeg geheugen vrij was op de geheugenkaart. Dus...hebben we moeten zoeken hoe we er enkele konden afzwieren die ik toch niet nodig zal hebben...amaai dat was zweten. Daar staat dus niks van in de handleiding! Moest er ooit iemand met hetzelfde probleem zitten; hier is de oplossing:
bij het opstarten van de GPS , bovenaan op de "o" in Gopal klikken, dan krijg je een soort computerprogramma waarin alle landen vermeld staan waarvan kaarten beschikbaar zijn, op een land klikken, file , delete en zo krijg je dus ruimte vrij om een andere kaart op de geheugenkaart te zetten via de CD-rom...moesten ze dit nu nog vermelden in hun handleiding dan zouden veel mensen minder vloeken denk ik!
Toch bedankt voor uw hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan