Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Calus

Gast
Ik heb een aantal mp3-tjes gebrand als cd-audio file (.cda). In principe zijn dit alleen-lezen-bestanden, maar ik zou toch graag de titel van een track willen vermelden, opdat die nadien leesbaar is tijdens het afspelen.
Is het mogelijk om een .cda-file een titel te geven (in plaats van de automatische vermelding ,,track 01.cda'')?
Bij voorbaat dank voor de reactie!
 
met een volwaardige audio bewerkings tool ( polderbits geluids bewerkings tool **aankoop versie)
is het mogelijk om een album dat opgenomen werd (polderbits audio recorder**aankoop versie) op te splitsen in afzonderlijke tracks..
en deze ook te hernoemen voor alleer je deze gaat opslaan .
de vermelde tools van polderbits mag je gedurende een week volwaardig gebruiken ..voor alleer je deze kan aankopen !

ik denk zelfs dat dit ook mogelijk moet zijn met het gratis audio opname /bewerkings tool van " Audacity "

indien het alle maal al losse tracks zijn dan ligt het aan je brand programma welke je gebruikt om deze te branden op een cd of je deze al dan niet kunt hernoemen ...
ik gebruik de ashampoo burning studio om te branden ...
deze burning studio laat het ook toe om afzonderlijke tracks te hernoemen ...
zijn deze tracks hernoemt dan word deze naam weer gegeoven tijdens het afspelen ...
jammer genoeg is de ashampoo burning studio niet gratis ...echter mag je de volwaardige versie gedurende een 30dagen uitproberen voor alleer je tot de aankoop over gaat ..

in de afbeelding hieronder heb ik met behulp van de polderbits audio bewerker een gedigilaseerde album gekozen en daarvan de 1ste track er uit geknipt , en de track zelf hernoemt .
Bekijk bijlage 9447
 
ik ben nu zelf aan het expermiteren ...
nu heb ik vast gesteld dat je met imgburn een audio cd kunt opslaan naar de pc als een image.bin bestand ...

deze opent je vervolgens met een tool dat .bin bestanden kan lezen bijv : ultraiso ( * aan koop versie ) der bestaan ook gratis te gebruiken tools zoals deamon tools ...
wat ik nu efectief vast stel is dat wanneer de .bin geopent wordt in ultra iso dat er zoals bij u nu losse tracks vermeld worden ...
Maar het grootte voordeel hier is dat je ze daadwerkelijk kunt hernoemen .....
ik ben op dit moment bezig met het aanmaken van een uitgebreide pdf file over de stappen die te nemen zijn ...
tot het kunnen hernoemen van deze losse track's...


de pdf file is klaar ..hernoem losse tracks ..
 
Laatst bewerkt:
hetgene wat vandaag aangeboden word AudioZilla
kan wellicht voor u de redding zijn ..
maar let op je moet deze dan voor morgen 9.00uur geinstalleerd en geactiveerd hebben om de volwaardige versie te kunnen gebruiken.
 
cda-tracks titel meegeven

cda-tracks titel meegeven

Ik dank de personen hartelijk voor hun reacties op mijn eerdere bericht m.b.t. naamgeving cda-tracks. Ik denk echter, dat die reacties niet de kern van mijn probleem oplossen, vandaar nogmaals - en mogelijk ietsje duidelijker - het cda-tracks-probleem:
Ik brand met Nero mijn mp3-tjes tot een cd-audiofile (.cda), omdat ik op die manier de cd`s in mijn gedateerde cd/dvd-speler (via de TV) kan afspelen (mp3`tjes herkent die speler namelijk niet). Uiteraard hebben die mp3-tjes alle een titel en naam van de zanger(es). Na de mp3-tjes in Nero te hebben toegevoegd (add) staan ze keurig genummerd op volgorde - met titelvermelding - om gebrand te worden. Na het branden van die mp3-tjes zie ik echter alleen maar '' 01 cda-track, 02 cda-track'' etc. staan, dus geen enkele vermelding meer van de titel en zanger(es).
Mijn vraag derhalve: hoe krijg ik het voor elkaar, dat de oorspronkelijke naamgeving van die mp3-tjes door het brandprogramma wordt meegenomen naar de output (de audio-cd-tracks (.cda), zodat ik tijdens het afspelen op het scherm van de TV kan zien wie wat zingt. (Ik zoek dus geen programma om te converteren).
Bij voorbaat hartelijk dank voor de eventuele reacties.
 
zoals eerder meegedeeld te hebben kan ik in de ashamppo burning studio ,de naam uitvoerder & titel song invoeren ...
deze gegevens worden dan ook meegenomen in de gebrande cd's en deze worden dus dannig ook zo weer gegeven ..
of dit mogelijk is in nero , kan ik niet zeggen omdat ik nero dus niet gebruik..
maar veronderstel dat dit ergens dient ingesteldt te worden voor alleer je de cd's daad werkelijk gaat branden ...

dat de voorgaande postings niet het gewenste info gaf , besef ik maar al te goed ...
deze werden eerder aangeboden als een extra optie om te overwegen !..zoals gezegt werd ik gebruik nero niet ...
 
ik heb de nero geinstalleerd in een virtuele omgeving om u een duidelijke uitleg te kunnen aanbieden ..
er van uitgaande dat je over mp3's beschikt en géén cda bestanden ...
indien je over mp3's beschikt is het mogelijk om de mp3's te branden met behoud van de gegevens zoals titel en uitvoerder ...
meer nog je bespaart er zelfs meerdere cd's bij ...
namelijk door het feit dat je wel zomaar liefst 159 mp3's brand op 1 cd tje van 700mb
opmerking : je zult tevens zien dat er niet alleen mp3's vermeld staan maar ook .wav bestanden daar ikzelf niet over .cda bestandjes bezit ...
 
Laatst bewerkt:
Persoon kan die mp3'jes niet afspelen. Daarom naar CDA omzetten. Ik vrees dat dit er niet inzit.
Maar je kan misschien eens zien bij Aldi, daar hebben ze een mediaplayerke. Kostprijs 59,99€ Nu (in de vitrine) 45€.
Deze player kan je op Uw tv aansluiten via HDMI. Er zitten 3 USB aansluitingen op. Met afstandsbediening.
Je kan er niet alleen Uw muziek mee afspelen, maar ook films die je op een stick hebt gezet. Het speelt zelfs niet uitgepakte ISO filmbestanden af op USB. Ik gebruik regelmatig een HD van een laptop die ik via USB inplug.
Heel goed toestel. Dus je hoeft zelfs geen cd's meer te branden. Op stick zetten en gaan met die banaan......
 
Hartelijk dank, Mik; dit is voor mij de gouden tip! Dat neemt niet weg, dat ik ook alle anderen die op mijn vraag hebben gereageerd, dank zeg voor hun bijdrage.
Wat mij betreft is hiermee de kwestie afgedaan.
Groeten van Calus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan