Inloggen bij ChatGPT kan je gewoon door gebruik te maken van je Google account.
Geen verdere gegevens nodig...
De versie van het model stond vroeger duidelijk zichtbaar links boven, maar nu is dat niet meer - ik vind dit ook verwarrend. Maar men oordeelt blijkbaar dit niet relevant is voor de gebruiker en dat kan ik volgen.
Kijk na het aanloggen gewoon je instellingen binnen ChatGPT eens na ...
Hoe instellen is gewoon een kwestie van logisch denken en verstand gebruiken om te weten wat je wil bereiken ...
Als gratis gebruiker van ChatGPT log je in op het GPT‑4o‑model (“o” van “omni”), OpenAI’s meest geavanceerde multimodale model dat tekst, beeld en audio begrijpt en genereert – maar met beperkte dagelijkse toegang (help.openai.com).
Overzicht van modellen voor gratis gebruikers
Geen verdere gegevens nodig...
De versie van het model stond vroeger duidelijk zichtbaar links boven, maar nu is dat niet meer - ik vind dit ook verwarrend. Maar men oordeelt blijkbaar dit niet relevant is voor de gebruiker en dat kan ik volgen.
Kijk na het aanloggen gewoon je instellingen binnen ChatGPT eens na ...
Hoe instellen is gewoon een kwestie van logisch denken en verstand gebruiken om te weten wat je wil bereiken ...
Als gratis gebruiker van ChatGPT log je in op het GPT‑4o‑model (“o” van “omni”), OpenAI’s meest geavanceerde multimodale model dat tekst, beeld en audio begrijpt en genereert – maar met beperkte dagelijkse toegang (help.openai.com).
Wat gebeurt er als je je limiet bereikt?
- Je krijgt een melding dat je de GPT‑4o-limiet hebt bereikt. Daarna schakelt ChatGPT over naar een lichtere versie zoals GPT‑4o mini (ook wel GPT‑4.1 mini genoemd) .
- Voorheen kon je bij de limiet nog blijven doorgaan met GPT‑3.5, maar inmiddels gebruikt OpenAI een tussenversie (GPT‑4o mini) voor een soepelere ervaring .

Model | Beschrijving |
---|---|
GPT‑4o | Standaard voor gratis gebruikers, multimodaal, beperkte dagelijkse quota |
GPT‑4o mini | Lichtere versie, automatische fallback na limiet |
GPT‑3.5 | Oudere, nog altijd toegankelijk voor sommige taken, al minder gebruikelijk |
Samenvatting
- Als gratis gebruiker begin je met GPT‑4o.
- Bij overschrijding van je limiet valt ChatGPT automatisch terug op GPT‑4o mini.
- Volledig blokkeren gebeurt tegenwoordig minder vaak; eerder zie je een overgang naar een lichtere model in plaats van een stop.