computer heel traag na upgrade deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
het is niet gek dat de xp cd wel op start ...xp is niet te vergelijken met vista, win7 en win8
xp kon gebrand worden op een gewone cd , terwijl je voor vista , win7 en de win8 nu een dvd dient te gebruiken...
ik vrees er voor of dit systeem wel iets anders dan xp kan hebben !
je vermelde eerder dat je de upgrade advisor heb gebruikt ,wel eerlijk gezegt twijfel ik hier sterk aan !
normaal gezien heb je 4 usb poorten aan de achterkant ..
dit werd vermeld in de info van je moederbord "
- Keyboard PS2 x1
- Mouse PS2 x1
- USB 2.0: 4 ports default on rear panel + 2 ports upgrade via header

opmerking :
vergeet maar om de win7 draaiende te krijgen op dit systeem ....
er werden géén drivers meer uitgebracht na de xp
 
@qtec.
De upgrade heb ik wel degelijk gebruikt en geen melding gehad!
En wat de usb betreft ik heb er nu een usb hub aanhangen alleen start de pc er niet mee op.En wat zou ik aan moeten passen aan de pc zelf dan?
 
Ik heb onlangs ook zulk gelijkaardig systeem onder handen gekregen. Klant had er ook Windows 7 opgezet...
Geen ondersteuning op de chipset (SiS), daardoor geen correcte diskcontrollers... CDROM werkte nietmeer... en ga zo maar door.
Wat kan je doen? Eerlijk? Een nieuwe PC kopen en die oude eventueel terug voorzien van XP. Wel jammer dat je die Windows 7 geactiveerd heb op die oude PC.
 
zoals ik eerder hier boven aangaf in de opmerking en tevens bevestigd werd door Ddragon ..
kun je de win7 niet werkende krijgen , gewoon door het feit dat er na de xp géén drivers meer werden aangeboden ....
tevens werd er je ook al aan geraden om er terug de xp er op te voorzien ....door Ddragon ...
spijtig dat de upgrade advisor niet kan na gaan of er wel degelijk drivers beschikbaar zijn want dit had je dan kunnen behoeden voor de key die je nu verloren bent !
de advisor checkt enkel je hardware of deze voldoet aan de systeem eisen ...
 
Dat is spijtig om te horen.
Ik had na installatie wel drivergenius geadviseerd,die had 10 drivers gevonden,en geinstalleerd!
Heb er inmiddels een andere(kale versie)opzitten en moet zeggen deze scheelt niet veel met xp.
Die versie waar het over ging was al van alles mee opgezet of het hem daarin zit durf ik niet te zeggen.
 
driver genius : haalt oudere drivers op ...
zoals ik al enkele keren vermeld heb voor jouw moederbord werden enkel drivers uitgebracht tot en met XP
na xp werden er géén meer uitgebracht ..
de bios van je moederbord werd tevens het laatste keer in 2004 ge-update .
 
Ja dat kan wel kloppen heb het eens opgezocht op de fabrikant site deze is van november 2003.
Heb er al aan gedacht om mn bios te updaten,maar misschien waren er ander manieren.
Dus met andere woorden ander moederbord anders geen windows 7?
 
een ander moederbord ...een andere proccessor...ramgeheugen ..enz..

*zoals er al vermeld werd ben je beter af met een nieuwe aankoop ....
maar let op je dient dan er op te letten dat er de win7 op geinstalleerd is wil je géén win8

opmerking : je bios updaten brengt géén oplossing aan indien er géén juiste drivers te vinden zijn !
 
ik zou je een link kunnen doorgeven waar je wel drivers zou kunnen mee installeren.ik gebruik deze wel en werkt.maar sommingen keuren deze link af vandaar ook dat ik hem niet plaats.;!

gebruikzaam voor xp vista 7/8
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan