Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn vaste pc : intel pentium 4; 2,40 ghz , 512 mb ram harde schijf 80 is traag



harde schijf is maar half vol
gebruik maar 33 percent van ram

Wat raden jullie me aan om dit probleem op te lossen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
512 mb is wat wijnig vind ik zelf voor xp
Temp is goed
Maak je pc vanbinnen eens stofvrij.
Ccleaner eens laten kopen, scannen op virussen en spyware.
 
Wat noem je eindelijk traag.
Opstarten ? of traag werken als je met programma bezig bent ?
 
Het opstarten van progs kan je enkel zien in msconfig scherm.
1.start
2.klik uitvoeren
3.typ: msconfig + ok
4.bekijk tab opstarten

En google of deze items moeten worden opgestart worden, Win durft meer opstarten dat er infeite nodig is. Op deze site staan er ook dergelijke oplossinge met uitleg voor het opstarten.Misschien Windouws, Vista???

Bekijk:

http://www.pctuts.be/f237/opstartprogrammas-28947/

Dat was de Topic!
 
NVIDIA nView Wizard
Advies
U kunt nwiz.exe sluiten om geheugen of processer kracht vrij te maken voor andere doeleinden.
Mag uit geschakeld worden.

NvCpl Zou een WORM kunnen zijn (VIRUS)

TeaTimer zou ik ook uitschakelen, persoonlijk vind ik dit een ambetant vertragend tool van Spybot S & D

NvMcTray.exe is onderdeel van een software pakket.
U kunt deze uitschakelen indien u meer geheugen of CPU kracht nodig heeft
Classificatie
Achtergrondtaak
Onderdeel van
NVIDIA Media Center Library
Bedrijf
NVIDIA
Veilig / Schadelijk
okaygreensmall.jpg

Laatste update
2008-10-30 06:56:25

Verdere informatie
Onderdeel van NVIDIA Media Center Library voor Media Center software. Laat een icoontje zien op je taakbalk.
Advies
U kunt NvMcTray.exe sluiten om geheugen of processer kracht vrij te maken voor andere doeleinden.

Uitschekelen dus!

Eventueel een hiJack log plaatsen of een MBam laten lopen!!!!!!!
Meer info op dezee site.
grtz. wivy
 
Laatst bewerkt:
Wat noem je eindelijk traag.
Opstarten ? of traag werken als je met programma bezig bent ?

Ik vraag me dit ook af.
Is het opstarten traag of begint de ellende pas wanneer er enkele topepassingen open staan, en hoeveel vensters laat je gelijktijdig open staan?
Je mag niet vergeten wanneer je met iets klaar bent, dit ook te sluiten voordat je het volgende programma start.
Schep hier eens wat klaarheid in, ik weet niet naar wat ik moet zoeken.
Je hebt 192% ram vrij volgens je afbeelding.
Dit is denk ik bij een pas opgestart systeem.
Als je dan een paar toepassingen opstart is dat weg en val je terug op het tragere virtueel geheugen (vanaf de harde schijf).
Zoals Ivan al zegt, 512mb is weinig voor xp.
 
TeaTimer is nu uitgeschakeld
NvMcTray.exe is ook uitgeschakeld , heb dit met revo uninstaller verwijderd

NvCpl heb ik laten scannen met spybot en malwareen agv

NvCpl had ik ook verwijderd; maar daar kwam mijn startpagina van google er niet meer helemaal op
Het opstarten is nu veel verbeterd
 
Laatst bewerkt:
TeaTimer is nu uitgeschakeld
NvMcTray.exe is ook uitgeschakeld , heb dit met revo uninstaller verwijderd

NvCpl heb ik laten scannen met spybot en malwareen agv

NvCpl had ik ook verwijderd; maar daar kwam mijn startpagina van google er niet meer helemaal op
Het opstarten is nu veel verbeterd

Je hebt er wat meer geheugen door vrij nu.
Reepje ram bijzetten, dan kan je alle soft laten staan.
 
Is datook niet intressant ......
1. Ruim uw Virtueel Geheugen op.
Wanneer de computer over onvoldoende RAM-geheugen beschikt en er meer geheugen nodig is om de huidige taak te voltooien, wordt ruimte op de vaste schijf gebruikt om RAM-geheugen te simuleren. In Windows wordt dit virtueel geheugen genoemd. De ruimte die op de vaste schijf wordt gebruikt als RAM-geheugen wordt vaak het wisselbestand genoemd. Dit principe is vergelijkbaar met de swapfile van UNIX. Het wisselbestand voor het virtuele geheugen (dat de naam Pagefile.sys heeft) dat standaard wordt gemaakt tijdens de installatie is 1,5 keer zo groot als de hoeveelheid RAM-geheugen in de computer.

Wanneer uw Windows XP afsluit blijven alle bestanden die tijdens het werken onder Windows XP in dit Virtueel Geheugen zijn opgeslagen gewoon behouden. Dat betekend dat wanneer iemand anders uw computer gebruikt en een beetje handig is deze bestanden zo terug kan halen. Niet echt veilig dus.

Hoewel Microsoft een feature heeft geimplementeerd die het Virtueel Geheugen bij het afsluiten helemaal leegmaakt is deze feature vreemd genoeg standaard niet actief. Volgens onze bescheiden mening is de reden hiervoor dat het activeren van deze feature het afsluiten van Windows XP enigszins vertraagd.

Om deze feature waarbij het Virtueel Geheugen bij het afsluiten van Windows XP wordt leeggemaakt te activeren dient u de volgende handelingen uit te voeren:

- Kies Start >> Uitvoeren >> type op de commandoregel REGEDIT >> klik OK.
- De Register Editor wordt nu gestart.
- Kies in het linker schermdeel vervolgens HKEY_LOCAL_MACHINE >> SYSTEM >> CurrentControlSet >> Control >> SessionManager >> Memory Management.
- Selecteer in het rechter schermdeel de sleutel ClearPageFileAtShutdown.
- Kies vervolgens Bewerken >> Wijzigen.



- Verander de Waarde 0 (=nul) in 1 (= een).
- Sluit de Register Editor af en herstart Windows.


Mag dat bij vista ook gedaan worden ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan