Computer start altijd de tweede keer pas op

Status
Niet open voor verdere reacties.

postb4

Steunend lid
Vip Lid
mijn computer start al geruime tijd pas na 2 keer op, nog voor dat windows opstart schakelt hij uit en dan weer normaal op, ik heb van alles geprobeerd maar niets helpt, ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
 
ga naar energiebeheer en selecteer " instellingen weergeven die normaal gezien verborgen zijn "
zet vervolgens het snel opstarten uit door het vinkje weg te halen bij " snel opstarten " bevestigen met toepassen en ok ..
 
ik gebruik dus al verschillende jaren geen Windows 7 meer maar ik denk dat je bij de geavanceerde energie instellingen van de aan/uit toets dient te kijken .
 
ik heb geen Windows 7 maar in configuratiescherm , systeem moet je ergens kunnen kiezen voor "geavanceerde systeeminstellingen" en dan onder de tab "opstart en herstel instellingen" klikken op instellingen en dan het vinkje weghalen onder "systeemfouten" bij "de computer automatisch opnieuw opstarten"....
zie bijgevoegde afbeeldingen ! (deze zijn van Windows10 maar zal niet veel verschil zijn bij Windows7).

MyPicture1.jpg

MyPicture3.jpg

maar aangezien je problemen hebt moet er toch ergens iets fout gaan , bekijk ook eens het logboek of je daarin niets vind dat dat heropstarten zou kunnen veroorzaken..

Hoe open je logboeken in Windows 7?
1. Klik op de ronde knop Start onderaan je scherm.
2. Tik daar in logboek
3. Aan de linkerkant van het scherm klik je op Windows-Logboeken
Logboeken "Setup" en "Systeem" zijn het meest interessant.
Over het algemeen kan je witte en gele balonnetjes negeren. Rode kruisjes zijn niet zo gezond.

succes,
Mvg,
TonTon.
 
"Al geruime tijd", wat is er sindsdien verandert?

Overigens kan het diverse oorzaken hebben, soms een externe schijf die eraan hangt, de DVD brander, niet goed zittende of slechte sata kabels b.v.
Je zou zo kaal mogelijk op kunnen starten om te zien of het probleem er zo ook is.

Misschien is er wat over terug te vinden in de windows logboeken via zoeken en eventvwr.exe bij windows logboeken en systeem, vermoedelijk niet omdat er te weinig tijd was maar kijken kan geen kwaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan