Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn naam is Marc, Ik heb enkele computers die niet zo snel meer werken, ze zouden dringend eens moeten opgekuist geraken, maar ik ben bang om gegevens enz. te verliezen. Ook is mijn licentie voor Kaperski anti virus verlopen en ik vroeg mij af of ik met de gratis versie van AVG even goed af ben.

Groeten,

Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
marc, wanneer je over AV spreekt is AVG zeker een goede. er zijn er andere free die ook goed zijn, het hangt een beetje af van je persoonlijke smaak. om verder te gaan over je trage pc's: er kunnen infecties op zitten, maar dat hoeft niet per sé het geval te zijn.

een opkuis gaat voor mij als volgt:
1.scannen met anti malware ( niet AV! die reageert wel vanzelf als je anti malware scant omdat die eventuele virussen wakker maakt door ze te scannen) beste proggie hiervoor is MBAM
2. alle tijdelijke bestanden verwijderen. deze zijn namelijk vaak oorzaak van trage pc. hiervoor gebruik ik een combo van glary utilities, ccleaner en your uninstaller. elke van deze hebben hun eigen sterktes daarin.
3. indien je geen vista of 7 draait ook je schijf defragmenteren ( bij vista/7 gebeurt dit standaard automatisch.) ik gebruik hiervoor auslogics disk defrag. vergeleken met dure pro progs is deze de ideale. gebruik wel de optie 'defragmenteren en optimaliseren' . tweede in lijn zou voor mij mydefrag zijn.
4. zorg ervoor dat alle drivers van je hardware up to date zijn. gebruik hiervoor slim drivers, een recente freeware die zijn werk uitstekend doet!

doe dit allemaal en laat dan weten hoe het verliep. dan helpen we je verder indien nodig.

er bestaan namelijk nog andere proggies en manieren om je pc's te versnellen. deze zijn echter degenen met de meeste resultaten.
 
Hallo, Antwanneke,
Vandaag heb ik bij een computer Uw aanbevelingen gevolgd, het heeft wat tijd gekost, er was veel te herstellen en ik heb de indruk dat alles een heel deel sneller gaat, maar dat zal ik pas goed merken als ik er een beetje mee werk.
Ik heb nog een andere pc waar ik nu aan ga starten, het probleem is hier dat de antivirus AVG begint te scannen als ik ermee aan het werken ben en dat vertraagt enorm.
Vorige week heeft iemand mij verteld dat AVAST antivirus niet zoveel zou vertragen, heeft iemand hiermee ervaring.
Groeten,
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan